روحانی: متأسفانه اهدافی که دولت در بودجه داشت مورد توجه نمایندگان قرار نگرفت

رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه اهدافی که در بودجه داشتیم مورد توجه نمایندگان در کمیسیون تلفیق  بودجه قرار نگرفت. هدف ما این بود که ارزش پول ملی را بالا ببریم. می‌خواستیم کاری بکنیم که اگر سال آینده دلار ما 15،16 یا 14 یا 12 هزار شد بودجه ما لنگ نشود.        

حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (چهارشنبه 15 بهمن) در جلسه هیأت دولت با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و دهه فجر گفت: این فکر که نظام غیرمردمی سلطنتی را از بین ببریم و یک نظام مردمسالار را در چارچوب موازین دینی برقرار کنیم به ذهن کسی نمی‌آمد. سال ۵۶  هم حتی بزرگان انقلاب هم فکرش را نمی‌کردند که یک سال بعد انقلاب به پیروزی برسد.

  

وی تصریح کرد: باید مراقبت کنیم انقلاب در مسیر خودش و در خط امام باشد و نگذاریم کسانی بخواهند انقلاب ما را منحرف کنند.

  

روحانی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه در مجلس گفت: متأسفانه اهدافی که در بودجه داشتیم مورد توجه نمایندگان در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت. هدف ما این بود که ارزش پول ملی را بالا ببریم. می‌خواستیم کاری بکنیم که اگر سال آینده دلار ما 15 ،16 یا 14 یا 12 هزار شد بودجه ما لنگ نشود. اگر بودجه را بر مبنای ارز ۱۷۵۰۰ ببندیم اگر پایین آمد چه می‌کنیم. می‌شود موهوم و درآمدی که واقعی نیست.

  

وی ادامه داد: خدا را گواه می‌گیریم تمام تلاش ما از یکسال گذشته این بود که پایان این دولت به دو آرزو دست پیدا کنیم. نخست کشوری که در برابر کرونا از مشکلات اصلی‌اش عبور کرده باشد، سپس کشوری که از تحریم عبور کرده باشد و ما داریم این دو را دنبال می کنیم. در بودجه هم به دنبال همین بودیم و وقتی این علامت را به دنیا می‌دهیم که ارز  11500 باشد، همه دنیا می فهمند یعنی چه. متأسفانه برخی به پیام‌های بودجه توجه نکردند.

حرف های ناروا گفته نشود

                                                                                

رییس جمهور گفت: هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد؛ حرف های ناروا گفته نشود.                                

                           

 روحانی اظهار کرد: بعضی ها از اینکه ترامپ سرنگون شده ناراحت هستند. حالا رسمی نمی گویند، ولی در جلسات خصوصی می گویند که اگر ترامپ می ماند بهتر بود.

رییس جمهور بیان کرد: بعضی ها می بینند که خیلی از مشکلات کشور به خاطر تحریم ها بوده اما یک کلمه راجع به آمریکا حرف نمی زنند. بعضی هایشان که مدعی ضدآمریکایی بودن هستند حتی یک فحش به آمریکا نمی دهند چرا که از نظرشان فحش دادن ویژه دولت و مخصوصا شخص رئیس جمهور است.

روحانی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد. حرف های ناروا گفته نشود./


پایان پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار