رشد تولید، مهارکننده تورم است

امام جمعه مشهد گفت: بین رشد تولید و مهار تورم رابطه علیت وجود دارد و رشد تولید مهارکننده تورم است.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام نوروز را در ۲ عبارت «مهار تورم و رشد تولید» خلاصه کردند و آنچه در این روز‌های پایانی سال ملموس است، رشد تولید است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: گرانی، اثر تورم است اگر تولید رشد کند و سرمایه‌های سرگردان موجود در دست مردم، سبب توسعه تقاضا و تولید مصرف شود و اگر موازنه بین عرضه و تقاضا صورت گیرد دیگر تورم ایجاد نمی‌شود.

خطیب جمعه مشهد گفت: اگر مردم و مراکز کسب و کار با گران فروشی به میدان مسابقه سود وارد شوند سبب ایجاد تورم می‌شوند و دیگر هیچ کس نمی‌تواند تورم را مهار کند لذا مهار تورم نیازمند سه حرکت اساسی شامل اجرای تنظیم بازار به صورت هماهنگ در تمام کشور، برقراری موازنه بین صادرات و نیاز‌های داخلی و نیز رشد تولید است.

آیت الله علم الهدی افزود: در یک سال گذشته شاهد کاهش شش درصدی نرخ بیکاری درخراسان رضوی بودیم، این یعنی دولت در تلاش است تا موانع را حذف کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دستگاه‌های تصمیم گیرنده در مجلس و دولت باید برای رفع این معضل (تورم) تلاشی مضاعف داشته باشند، تصریح کرد: بررسی نیاز کارگران و تولید کنندکان باید در دستور کار باشد که این خود رضایت جامعه را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: دولت باید با شیوه هایی، چون سهام عدالت، کالابرک و یارانه و هر روشی که رضایت اقتصادی و معیشتی مردم را به همراه داشته باشد، به نقاط مورد نقد مردم توجه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار