رسیدگی به طرح صیانت در صحن علنی از هجمه به مجلس و نظام جلوگیری می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می گوید که ضمن اینکه باید به طرح حمایت از کاربران فضای مجازی پرداخته شود، اما نباید شرایط و فضای سوء استفاده رسانه های معاند و نفوذی های داخلی در رابطه با این موضوع را ایجاد کنیم که به بهانه موضوع فضای مجازی هم مجلس و نظام را مورد هجمه قرار دهند و هم اینکه عملا موجب تشویش ذهن مردم و نگرانی آنها شوند.

کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ایسنا، درباره تصویب طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی و واکنش ها به آن بیان کرد: فضای مجازی به هر صورت دچار مشکلاتی است از جمله اینکه ما اذعان داریم ولنگاری در فضای مجازی وجود دارد و حتما نیاز است که به هر صورت به آن پرداخته شده و کنترل شود. کما اینکه در همه جای دنیا و در اکثر کشورها فضای مجازی رها شده محض نیست که بتواند امنیت روحی و روانی، اقتصادی یا مسائل و کلیات یک کشور و جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و به نوعی موجب تشویش اذهان مردم شود.

وی در ادامه عنوان کرد: درباره بحث طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از اول هم معتقد بودیم که باید در صحن علنی مطرح شود چرا که با بیان و بررسی دیدگاه های کارشناسی نمایندگان مختلف، اولا طرح اصلاح و نواقص آن برطرف خواهد شد و ثانیا وقتی همه مردم به صورت زنده شرح مذاکرات را می شنوند به نوعی اقناع سازی و ایجاد زمینه پذیرش بین مردم بهتر انجام خواهد شد. چون مردم مستقیما در جریان مذاکرات قرار می گرفتند و استدلالات و دلایل همه نمایندگان را می شنیدند طبیعتا مشاوره مجلس در این ارتباط باعث اطلاع بیشتر مردم شده و با اقناع و رضایتمندی آنها همراه خواهد بود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: به نظرم ضمن اینکه باید به این موضوع پرداخته شود، اما نباید شرایط و فضای سوء استفاده رسانه های معاند و نفوذی های داخلی را در رابطه با این موضوع ایجاد کنیم که به بهانه موضوع فضای مجازی هم مجلس و نظام را مورد هجمه قرار دهند و هم اینکه عملا موجب تشویش ذهن مردم و نگرانی آنها شوند.

سرمدی در پایان گفت: ما با اصل آن موافقیم اما اخیرا هم تلاش کردیم که در صحن علنی بیاید و در یک اقناع عمومی و بهتری این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار