دلخوش: مجمع تشخیص پیشتر موافق مصوبه قیر رایگان بود/ ایرادات شورای نگهبان شکلی بود

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان بر مصوبه قیر رایگان گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشتر موافقت خود را با مصوبه مجلس اعلام کرده است.
- اخبار سیاسی -

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه امروز مجلس مبنی بر اصرار نمایندگان بر اصلاح سازوکار تخصیص قیر رایگان به برخی دستگاه های اجرایی گفت: پس از آنکه شورای نگهبان به برخی بندهای مصوبه مجلس ابهاماتی وارد کرد، ما درخواست کردیم که مجمع تشخیص این موارد را مورد بررسی قرار دهد. 

اصرار مجلس بر مصوبه اختصاص قیر رایگان/ طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد

 

وی افزود: پس از بررسی های صورت گرفته در مجمع ایرادات وارده به مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص قیر رایگان به برخی دستگاه های اجرایی جهت پیشبرد پروژه های عمرانی کشور، حل و فصل شد. 

دلخوش خاطرنشان کرد: با این حال شورای نگهبان همچنان برخی ایرادات شکلی را به مصوبه مجلس وارد کرده بود که در جلسه امروز این ایرادات نیز برطرف شد. 

نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: با توجه به مرتفع شدن ایرادات باقی مانده، امیدواریم که هرچه زودتر این مصوبه پس از طی مراحل تبدیل شدن به قانون، برای اجرا به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شود. 

به گزارش ایران اکونا به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه مجلس؛ در سال 1402 وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ 200 هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال 1402 مواد اولیه قیر با 50 درصد قیمت بورس در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این بند قرار دهد و در حساب های فی مابین خود و خزانه کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه نماید.

وزارت نفت مکلف است مابه التفاوت آن را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ها جبران و اعمال حساب نماید. در صورت کاهش  قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه های اجرایی موضوع این بند افزایش می یابد. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریورماه 1403 است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار