دسترسی روسیه به کود محدود می‌شود؟

ایالات‌متحده، محدودیت‌های صادراتی خود را علیه روسیه و بلاروس گسترش داد و دسترسی به واردات اقلامی مانند کود و شیرهای لوله را محدود کرد زیرا به دنبال افزایش فشار بر مسکو و مینسک(پایتخت بلاروس) در پی حمله روسیه به اوکراین است.    

ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها با دور جدیدی از تحریم از جمله ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در روسیه، این جنگ را محکوم کردند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همچنین پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا را به عنوان بخشی از پاسخ دولت ایالات‌متحده به اقدامات بلاروس در حمایت از رفتار تهاجمی روسیه در اوکراین، از پرواز به بلاروس محدود کرد.

   

واشنگتن به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس است. جنگ روسیه و اوکراین که در ۲۴ فوریه آغاز شد و روسیه آن را «عملیات نظامی ویژه» با هدف حفاظت از غیرنظامیان می‌نامد.

   

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا گفت که روس‌ها و بلاروس‌ها ملزم به دریافت مجوز ویژه در هنگام به دست آوردن انبوه کالا از تامین‌کنندگان آمریکایی هستند و این کالاها شامل کود، شیر لوله، بلبرینگ و سایر قطعات و مواد شیمیایی است. همچنین، اقلامی که در خارج از کشور با ابزارهای آمریکایی ساخته می‌شوند نیز به مجوز ایالات متحده نیاز دارند.

   

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار