در زمینه مهار تورم خواسته مقام معظم رهبری و شایستگی مردم محقق نشده است

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین درباره میزان تحقق شعار سال ۱۴۰۲ نکاتی را بیان کرد.

علیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ماه‌هایی از سال ۱۴۰۲ را شاهد رشد منفی تورم در کشورمان بوده ایم، اما آنچه که تصویر کلی از اقتصاد کشور را نشان می دهد تصویر خیلی مثبتی نیست متاسفانه و هم دولت و هم قوه مقننه باید تلاش کنند تا این وضعیت بهبود یابد.

او افزود: من مطمئنم که خواسته مقام معظم رهبری در زمینه مهار تورم در سال ۱۴۰۲ جامع عمل پوشانده نشده است. البته مشکلات دولت در زمینه اداره کشور هم فراوان بوده است و فضای سخت اقتصادی که با تحریم و تهدید‌ها علیه اقتصاد ایران توسط دشمنان ایجاد شد تاثیر گذار بوده است و از سوی دیگر هم ارثیه‌های بدی از دولت‌های پیشین به دولت آقای رئیسی رسیده بود؛ البته ممکن است در برخی از موارد نیز نیاز بیشتر به سعی و کار داشته باشیم.

خجسته پور ادامه داد: فرمایش مقام معطم رهبری و شعاری که برای سال ۱۴۰۳ تعیین نمودند علی رغم تلاش‌های دولت و مجلس، اما نشان می دهد که انتظار ایشان محقق نشده است؛ البته در زمینه رشد تولید گام‌های اساسی برداشته شده است. در این زمینه‌ها افراد اقتصاد دان بهتر میتوانند قضاوت کنند ولی ممکن است برخی از مواقع برای مقابله با مهار تورم رکود به جامعه عرضه شود که البته دولت سیزدهم این رویکرد را نداشت؛ اما طبیعی است زمانی که رشد تولید در کشور اتفاق می‌افتد طبعا مقداری تورم در کشور هم ایجاد می شود. 

 قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه رشد تولید دولت تلاش وافری داشت و می توان گفت که در این زمینه نمره قابل قبولی کسب کرد؛ ولی در زمینه مهار تورم خواسته مقام معظم رهبری و شایستگی مردم محقق نشده است. انشالله با تلاش بیشتر این موضوع هم اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار