خسارات تنش آبی خوزستان پرداخت می‌شود

استاندار خوزستان گفت: امروز شاهد سفر آقای مخبر هستیم که ان‌شاالله بتوانیم امکانات زیادتری را برای حل مشکل تنش آبی در استان کمک بگیریم؛ البته قرار شده ستاد اجرایی و ستاد نیروهای مسلح تانکرهای آبرسانی زیادی به ما کمک کنند تا ان‌شاالله جلو برویم.


قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز، ۲۸ تیرماه در خصوص آخرین وضعیت تنش آبی در استان اظهار کرد: در پی خشکسالی بسیار شدیدی که در سال زراعی جاری در خوزستان اتفاق افتاد، مردم استان صدمات زیادی دیدند. هم تالاب‌های ما هم ضرر و زیان زیادی دیدند، هم دامداران دام‌هایشان از بی‌آبی تلف شد و هم دچار تنش‌های آبی برای بخش کشاورزی و بخش شرب شدیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنده و همه همکارانم، همدرد، همگام و همراه با مردم بودیم و هستیم و تلاش کردیم که قسمتی از این آلام و مشکلات را برطرف کنیم. در این راستا با همه ارکان نظام چه اجزای حکومتی چه اجزای دولتی صحبت‌های زیادی داشتیم و تقریبا با همه دولتمردان از شخص آقای رییس جمهور تا معاون اول، وزرای کشور، جهادکشاورزی، اطلاعات، سایر وزرا، سازمان برنامه و بودجه، ستاد بحران کشور و نماینده دادستان محترم کل کشور صحبت کردیم و ماحصل این بود که یک گروهی از این ارکان به استان آمدند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در جلسه ستاد بحران کشور مصوبات بسیار خوبی داشتیم که تقریبا عین این مصوبات، روز گذشته به تصویب نهایی دولت محترم رسید و در این مصوبات حدود ۱۲۷۲ میلیارد تومان کمک‌های نقدی بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو تا سه مصوبه دیگر داشتیم که شامل اعتبارات تنش آبی وزراتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو می‌شود و قرار شد ۱۵ درصد از این اعتبارات را به استان خوزستان بدهند و این اعتبارات ۱۰۰ درصد در استان تخصیص داده شود. علاوه بر این‌ها، قرار شد صندوق بیمه دامداران و کشاورزی با تضمین دولت خسارات را پرداخت کند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در کل علاوه بر این‌ها امکانات خوبی از نهادهای انقلابی از جمله سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام یعنی بنیاد برکت و ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار ما قرار گرفت و در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در پروژه آبرسانی به حدود ۴۶۰ تا ۴۷۰ روستا مشارکت نزدیکی دارند و از حدود ۱۴۰ میلیارد تومانی که هزینه کل این پروژه‌ها است، تقریبا ۴۵ میلیارد تومان به ما کمک کرده است.

وی اظهار کرد: امروز هم شاهد سفر آقای مخبر هستیم که ان‌شاالله بتوانیم امکانات زیادتری را کمک بگیریم؛ البته قرار شده ستاد اجرایی و ستاد نیروهای مسلح تانکرهای آبرسانی زیادی به ما کمک کنند تا ان‌شاالله جلو برویم.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار