خروج نقدینگی حقیقی همچنان ادامه دارد!

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون، تنها در سه روز معاملاتی ورود پول حقیقی را تجربه کرده است.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون، تنها در سه روز معاملاتی ورود پول حقیقی را تجربه کرده است. هر چند که بورس تمایل بیشتری به افت بیشتر ندارند، اما انگیزه و سوخت لازم برای رشد نیز در اختیار نیست.

این کارشناس اقتصادی در ادامه می‌گوید: ارزش معاملات امروز در مجموع بورس و فرا بورس ۵۲,۸۶۳ میلیارد تومان وارزش معاملات خرد به ۳,۲۶۵ میلیارد تومان رسیده است و خالص سفارشات با خروج ۱۹۸ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در جریان معاملات امروز تعداد نماد‌های مثبت ۲۶۸ و تعداد نماد‌های منفی ۵۲۳ به ثبت رسید. خودرو، کانی غیرفلزی، سیمان به ترتیب با ارزش معامله ۱۵۸ میلیارد تومان، ۱۳۰ میلیارد تومان و ۱۲۸ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.

وفایی بیان کرد: قیمت‌گذاری دستوری در کنار افزایش نرخ بهره رسمی تا ارتفاع ۳۰ درصدی و کنترل نرخ نیمایی از دلایل عمده این اتفاق است. در نهایت شاخص کل بورس با اُفت بیش از ۴۰۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۴۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با اُفت بیش از ۳ هزار واحدی همراه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار