خبر عجیب| یک شبکه متخلف بار نهاده‌های دامی را در مسیر تغییر می‌دهد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه یک شبکه متخلف، بار نهاده های کشاورزی و دامی را در مسیر تغییر می دهد گفت: سازمان راهداری قول داده کارت هوشمند رانندگان متخلف در حمل نهاده‌های بخش کشاورزی را باطل کند. 

به گزارش ایران‌اکونا، اوخر آبان بود که این خبرگزاری گزارش پیگیرانه ای درباره تقلب و اختلاط ضایعات با نهاده دامی سویا بر اساس مستندات آزمایشگاهی منتشر کرد.

نتایج این آزمایشات نشان میدهد که در محموله های کنجاله سویا دولتی که به دست مرغداران می رسد  تا 23 درصد ناخالصی از جمله پودر آجر و شن وجود داشته است.

پیرو این گزارش معاونت امور دام اطلاعیه داد: این اتفاق ناشی از تقلب صورت گرفته در مسیر حمل این نهاده ها به سمت واحد های تولید اتفاق افتاده است.

شرکت پشتیبانی امور دام نیز ضمن تایید سلامت نهاده های دامی در مبدا و قبل از بارگیری گفت: برای جلوگیری از رفع این مشکل از  سازمان راهداری قول گرفته شده در صورت ارائه گزارش هر راننده ای که این تخلف را انجام دهد کارت هوشمند او باطل و 5 برابر ارزش محموله جریمه شود.

 طلایی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام  در اخبار ساعت  21 شبکه یک سیما درباره نهاده های ناسالمی که به دست تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و دامپروری می رسد اظهار کرد: واردکنندگان با شرکت های باربری قرارداد می بندند و زمانی که بار از کشتی خارج و در انبارها خالی می شود با تأیید دامپزشکی بارگیری و به سمت مقصد حمل می شود.

وی با بیان اینکه مشکلی در نهاده های وارداتی وجود ندارد گفت: حمل بار به صورت فله و در کامیون های لبه دار انجام می شود و شرکت های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحدهای تولیدی برسانند.

 طلایی افزود: برای ما امکان پذیر نیست کنار هر کامیون یک ناظر قرار دهیم زیرا سالانه 16 تا 17 میلیون تن نهاده وارد کشور می شود.

وی گفت: برای جلوگیری از تخلف رانندگان باید در جریمه های آنان سخت گیری شود.

 طلایی افزود: اگر شرکت حمل و نقل تخلف کند پنج برابر قیمت بار جریمه و بار کامیون معدوم می شود.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان راهداری به ما قول داده است اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم به سرعت کارت هوشمند راننده را باطل می کند.

 طلایی با بیان اینکه واحدهای تولیدی نباید بار ناسالم را تحویل بگیرند گفت: از مشکلات واردکنندگان نهاده های بخش کشاورزی اختلاف قیمت در بازار است و هر چه این اختلاف افزایش یابد تخلف نیز بیشتر می شود.

وی افزود: احتمال می دهیم یک شبکه متخلف، بار نهاده های کشاورزی و دامی را در مسیر تغییر می دهد. 

انتهای پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار