معاون اقتصادی استانداری قزوین:

تولید کم و مصرف بالا مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

قزوین_معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: اگر تولید کم شده و مصرف در جامعه افزایش پیدا کند اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار مهر، میثم پیله فروش در آئین تقدیر از فعالان برتر در حوزه اشتغال و مسئولین صندوقهای قرض‌الحسنه اشتغالزایی استان قزوین که پیش از ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: شما فعالین عرصه اشتغال کمک کنندگان اساسی مجموعه دولت برای سازندگی بدون منت، توقف و بدون دیده شدن هستید.

معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: آیه ۱۶ سوره اسرا جامعه‌ای را وصف می‌کند که با مشکلی مواجه شده و روبه هلاکت می‌رود که یکی از سنت‌های الهی نادیده گرفته شده است.

وی افزود: این آیه و آیه بعدی مطرفین را برادر مصرفین معرفی می‌کنند و آنان را از کفار تفکیک می‌کنند که ویژگی این افراد تکیه بر سبک زندگی نمایشی و نمایش تجملات زندگی و ثروت است که مطرفین فسق علنی می‌کنند و زمانی که این فرآیند در جامعه ترویج پیدا کند روابط اجتماعی جامعه بهم ریخته و جامعه هلاک می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در گذشته آداب ایرانی و اسلامی این بوده که مردم از نمایش تجملات در بیرون از منزل اجتناب می‌کردند تا مبادا اموال خود را به رخ کسی بکشند و دل کسی را برنجانند.

وی ادامه داد: زمانی که نمایش تجملات در اولویت قرار بگیرد تجمل سبب مصرف بالا و زمینه ساز فشار به خانواده می‌شود و در نهایت فساد اتفاق می‌افتد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه فساد، عموم گلایه‌ها به بخش‌های اداری و دستگاه‌ها است اما در واقع این شرایط طی فسق علنی مطرفین اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب بیش از ۱۰ سال است که به حوزه تولید تاکید دارند چرا که اگر تولید کم شده و مصرف در جامعه افزایش پیدا کند اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قاچاق کالا نیز هستیم که بخشی از این کالاها نیاز مردم و بخش دیگر کالاهای غیرضروری و تجملات است.

وی در پایان گفت: زمانی که فرد مصرف را بالا می‌برد و در تلاش است تا به هر طریقی مصرف را بالاببرد و ممکن است وارد لقمه حرام شود و شخصی که حرام می‌خورد حرف حق را متوجه نمی‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار