توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فاصله ایجاد شده بین مراحل توزیع انسولین قلمی وارداتی در استان گفت : انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده به صورت گسترده در داروخانه‌های کرمانشاه توزیع می‌شود.

هانیه احمدی مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انسولین قلمی در دو دسته وارداتی و داخلی وجود دارند گفت : هیچ کمبودی در حوزه انسولین قلمی داخلی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی در شعب استانی شرکت‌های پخش موجود است.

وی با بیان اینکه انسولین قلمی در تمام داروخانه‌ها توزیع می‌شود عنوان کرد: انسولین وارداتی نیز براساس برنامه و متناسب با ضریب جمعیتی از طرف سازمان غذا و دارو توزیع می‌شود و چند بار در ماه در فواصل زمانی نامشخص سهمیه‌ای به استان تعلق می‌گیرد.

احمدی گفت: توزیع انسولین در هر ماه انجام می‌شود، اما گاهی همچون روز‌های اخیر بین دو مرحله از توزیع فاصله زمانی بیشتر می‌شود و اینکه اصلا در داروخانه‌ها وجود نداشته باشد، صحت ندارد و سهمیه جدید انسولین هفته آینده به استان تخصیص می‌یابد و بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: مشابه ایران انسولین قلمی به وفور موجود است و چنانچه پزشکان نمونه داخلی را تجویز کنند و بیماران نیز نمونه داخلی را ترجیح دهند کمبود در انسولین خارجی رفع می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته، چون فناوری تولید انسولین قلمی در کشور وجود نداشت تنها از نمونه خارجی استفاده می‌شد و مقبولیت بیشتری داشت، اما اکنون نمونه داخلی با اثرگذاری مطلوب تولید می‌شود و چنانچه روی بازار فروش کار شود استقبال بیماران افزایش می‌یابد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار