توافق افغانستان با روسیه برای واردات مواد سوختی و گندم

وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان اعلام کرد افغانستان با روسیه برای واردات مواد سوختی و گندم به یک توافق موقت رسیده است.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان اعلام کرد هیئت حاکمه افغانستان برای واردات بنزین، گازوئیل، گاز و گندم یک قراداد موقت امضا کرده است.

وی با اظهار اینکه وزارت صنعت و تجارت دولت موقت طالبان در تلاش است تا شرکای تجاری خود را متنوع کند و روسیه در این توافق تخفیفی پایین‌تر از میانگین قیمت جهانی کالاها داده است.

«رویترز» نوشت: این اقدام، نخستین قرارداد بزرگ اقتصادی بین‌المللی شناخته شده‌‎ای است که طالبان از زمان بازگشت آنها به قدرت بیش از یک سال پیش منعقد کرده است و می‌تواند به کاهش انزوای جنبش اسلامگرا کمک کند که عملاً ارتباط آن را با سیستم بانکی جهانی قطع کرده است.

عزیزی به این رسانه گفت: این قرارداد شامل عرضه سالانه حدود یک میلیون تن بنزین، یک میلیون تن گازوئیل، 500 هزار تن گاز مایع (LPG) و دو میلیون تن گندم توسط روسیه خواهد بود.

وی ادامه داد این توافق برای یک دوره آزمایشی نامشخص اجرا می‌شود و پس از آن انتظار می‌رود هر دو طرف در صورت رضایت از توافق، یک قرارداد طولانی مدت امضا کنند.

وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان از ارائه جزئیات در مورد قیمت یا روش‌های پرداخت خودداری کرد، اما اظهار داشت روسیه با تخفیف در برای کالاهایی که از طریق جاده و ریل به افغانستان تحویل داده می‌شود، موافقت کرده است.

افغانستان با روسیه درباره واردات گاز، نفت و گندم گفت‌وگو می‌کندپشنهاد طالبان برای پرداخت هزینه واردات نفت روسیه با کشمش

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار