تعیین تکلیف پهنه ریلی بافق تا هفته دولت

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات احداث پهنه ریلی و آثار و تبعات بورسِ سنگ آهن بافق بررسی شد.  

صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در مجمع هم‌اندیشی شهرستان گفت: این جلسه با محوریت دو موضوع احداث پهنه ریلی و آثار و تبعات بورس رفتن سنگ آهن برگزار شد. 

او افزود: در این موضوعات، کارشناسان مسائل و نظرات خود را مطرح کردند. 

صباغیان بیان کرد: در حوزه بورس هم تقاضا این است که باتوجه به مشکلات سنگ آهن به ویژه در صورت جلسات و تعهدات قبلی مسئولین استانی و کشوری، ۲ درصد عوارض، سهام ترجیحی و...، قبل از اقدام برای بورس جلسه کارشناسی گذاشته و مزایا و معایب این اقدام بررسی شود.

آخوندی دستیار استاندار یزد نیز گفت: کار کارشناسی و مطالعاتی خوبی برای مقدمه مسئله پهنه ریلی صورت گرفته است. 

او افزود: پیگیری کردیم صنایع تولیدی و پیشرفته ریلی در بافق در کنار تعمیرات، مستقر شود و احداث پهنه ریلی در سند یزد نوین، اضافه شد. 

آخوندی بیان کرد: ایستگاه‌های مختلف از جمله بافق و چغارت و مبارکه بررسی شد نظذ کارشناسی این بود که ایستگاه مبارکه مکان مناسبی برای استقرار پهنه ریلی است. 

او گفت: زمین در نظر گرفته شده باید از حریم شهر خارج شود تا سرمایه گذار بتواند کار کند و در بازنگری‌ها قرار شد ۵۰ هکتار از حریم شهر خارج شود. 

دستیار استاندار یزد تصریح کرد: تا قبل از هفته دولت این کار در زمینه مدیریت و اجرا، تعیین تکلیف می‌شود. 

او خاطر نشان کرد: از غرب به شرق کشور معبر و مسیر مناسبی وجود ندارد که در حال طراحی مسیری هستیم و این مسیر از شهرستان بافق هم می‌گذرد که می‌تواند بحث لجستیکی خوبی به بافق دهد.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق نیز در مجمع هم‌اندیشی شهرستان گفت: این مجمع برای توسعه شهرستان است و این توسعه نباید فقط عمرانی و فیزیکی باشد و باید توسعه فرهنگی هم داشته باشیم.

او افزود: این مسئله کارخانه‌های جوار ریلیِ در دستور جلسه، نیاز به نیرو دارد و اگر جوان ما فرهنگ کار نداشته باشد، منجر به ورود مهاجران و جذب نیرو‌های غیربومی می‌شود که روی فرهنگ ما تاثیر منفی می‌گذارد.

حسینی بیان کرد: ما باید نیروسازی و کادر سازی کنیم و برای جوانان دغدغه کار ایجاد کنیم تا به دنبال مهارت و تخصص بروند. 

در این مجمع صاحب نظران و مسئولان به بیان مسائل و نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف از جمله پهنه ریلی و واگذاری سنگ آهن به بورس پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار