تذکر شفاهی نمایندگان|چرا وضعیت خودرو ساماندهی نمی‌شود؟/ قیمت پراید به 200 میلیون رسیده است!

نماینده بویراحمد در مجلس گفت: چرا وضعیت خودرو که همه ملت از آن ناراضی هستند، ساماندهی نمی‌شود؟ به تعبیر رئیس دولت نهم ، پراید را وزن کنید، چند کیلو است؟ که قیمت آن به 200 میلیون تومان رسیده است.

- اخبار سیاسی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه طی تذکری خطاب به دولت گفت: گرانی افسارگسیخته بویژه نان، مرغ، گوشت، روغن و ماکارانی ملت را نگران و به ستوه آورده است. تنها با فریاد زدن دردی دوا نمی شود و لازم است ضمن آسیب شناسی از قدرت نظارت مجلس نیز استفاده شود و با هماهنگی دولت اقدام فوری به عمل آید، به فریاد مردم برسید و در کاستن نگرانی های مردم تلاش کنید.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: مردم  انتظار داشتند که دولت سیزدهم بتواند اوضاع آشفته اقتصادی کشور را ساماندهی کند، نه آنکه اوضاع را بدتر کند. به داد مردم برسید و اجازه ندهید نارضایتی‌ها و نگرانی های مردم بیشتر شود.

نماینده بویراحمد در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به وضعیت نابسامان خودرو، عنوان کرد:چرا وضعیت خودرو که همه ملت از آن ناراضی هستند، ساماندهی نمی‌شود؟ به تعبیر رئیس دولت های نهم و دهم، پراید را وزن کنید، چند کیلو است؟ که قیمت آن به 200 میلیون تومان رسیده است. بیش از این اجازه ندهید که شرایط و وضعیت اقتصادی مردم بدتر از گذشته شود.

*علیرضابیگی:وزارت کشور باید نقش پیشگیرانه در بروز مشکلات داشته باشد

در ادامه احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در تذکر شفاهی خود گفت: امروز شاهد گزارش روسای کمیسیون‌های مختلف اقتصادی مجلس بودیم که همه از تصمیمات خلق‌الساعه در اقتصاد شکایت داشتند و بازتاب آن در جامعه مشخص بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در این خصوص وظیفه دارند،افزود: وزارت کشور وظیفه انعکاس موارد مهم را به هیأت وزیران دارد اما متأسفانه شاهد گسست میان وزارت کشور و هیأت وزیران هستیم. یا وزارت کشور نمی‌تواند  گزارش‌های خود را به کابینه برساند که مانع از تصمیمات خلق‌الساعه شود و یا اصلاً گزارش آنها مورد اعتنا نیست که بازتاب ناصوابی در جامعه دارد.

نماینده تبریز در مجلس در ادامه نقش وزارت کشور در جامعه را پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و وزارت کشور نتوانسته است از بروز مشکلات در پی مطالبات اجتماعی جلوگیری کند و حتی آن را امنیتی می‌کند.

*ناصری‌نژاد:ارزانی نمی‌خواهیم، فقط جلوی گرانی گرفته شود

در پایان تذکرات شفاهی نمایندگان، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: شعار دولت این بود که جلوی تورم گرفته شود و ارزانی بیاید، ما ارزانی نمی‌خواهیم فقط جلوی تورم گرفته شود، جان مردم به لب رسیده است.

وی افزود: دیگر مردم تحمل گرانی را ندارند و مسئله، مسئله امنیتی است و باید جلوی آن گرفته شود. همچنین باید توجه کرد ریزگردها در خوزستان نفس مردم را بریده و زندگی‌ها را از بین برده است و امنیت و سلامت مردم نابود شده است.

انتهای‌ پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار