مدیرکل گمرکات پرویزخان خبر داد؛

تداوم فعالیت‌های تجاری مرز پرویزخان در تعطیلات نوروزی

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات پرویزخان از تداوم فعالیت‌های تجاری مرز پرویزخان در تعطیلات نوروزی بدون محدودیت خبر داد.

قاسم مطلبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت گمرکات مرز پرویزخان، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز صادرات مرز پرویزخان محدود نخواهد شد و فعالیت‌های صادراتی و تجاری این مرز با حضور کارکنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه گمرک و امور مربوط به مرز در سیاست‌های اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد که به همین منظور گمرک پرویزخان نیز به عنوان مرزبان اقتصادی با دستگاه‌های اداری و نیروی‌های مرزی برای روان سازی و افزایش صادرات در ایام نوروز نیز حضور فعال دارند.

مدیرکل گمرکات پرویزخان با بیان اینکه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی مربوط به مرز پرویزخان در تعامل با کشور عراق، تصریح کرد: فعالیت‌های این مرز در جهت انجام امور صادراتی و روان‌سازی آن حتی در روزهای پایانی سال به صورت جدی و همکاری جهادی کارکنان این مرز ادامه خواهد داشت.

مطلبی عنوان کرد: از ابتدایی سال ۱۴۰۱ تا بهمن ماه میزان ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار تجارت خارجی از طریق مرز پرویزخان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مرزی در بحث تجارت و صادرات امری پایان ناپذیر و حساس است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت در مرز تعطیل نخواهد شد امسال نیز مانند هرساله با وجود تعطیلات نوروزی اما امور صادراتی و تجاری این مرز به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات پرویزخان با اشاره به اینکه مرز پرویزخان قطب اقتصادی کشور است، یادآور شد: این مرز در ارتباط و مبادله با کشور عراق قطب اقتصادی محسوب می‌شود که به دلیل انجام تعاملات ایران با کشور عراق و اقلیم کردستان به واسطه این مرز از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است.

مطلبی در پایان نیز به افزایش تردد مسافران در ایام نوروز تاکید و اضافه کرد: به دلیل شروع سال جدید افزایش تردد در مرز را خواهیم داشت که برای مدیریت و کنترل ترددها در این مرز پایانه مرزی و پلیس راهور برای عبور خودروهای سواری تمهیدات و برنامه‌هایی را مورد نظر دارند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار