تخصیص آب مورد نیاز صنایع یزد از آب‌های نامتعارف انجام شود

استاندار یزد با بیان اینکه آب مهمترین مسئله یزد است، بر ضرورت تخصیص آب مورد نیاز صنایع یزد از آب‌های نامتعارف تاکید کرد.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه موضوع آب مهمترین دغدغه استان یزد است، اظهار داشت: بحث تامین منابع آبی پایدار همیشه در یزد از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه استان یزد بر پایه سند تحولی یزد نوین در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: در این سند توجه بسیار خاص و ویژه‌ای به بحث تامین آب پایدار شده و این حوزه یکی از محورهای اصلی یزد نوین است.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به صورت ویژه پیگیری در حوزه تامین منابع آبی برای یزد انجام شده گفت: خوشبختانه مجموعه دولت نگاه خاصی به این موضوع دارند و اقدامات بسیار خاص و ویژه‌ای هم در این دو سال انجام شده است.

فاطمی بیان کرد: علاوه بر اینکه بحث تولید و تامین منابع آب پایدار برای استان یزد از اهمیت بالایی برخوردار است، باید به موضوع مدیریت مصرف هم توجه شود و در واقع این دو موضوع اساسی، دو بال مهم در تامین منابع آب پایدار برای یزد به حساب می‌آیند.

وی به نیاز مصرف آب صنایع در استان یزد اشاره کرد و افزود: در حوزه صنایع باید توجه داشت که نیاز آب این بخش باید از آب‌های نامتعارف که امکان استفاده برای شرب و بهداشت را ندارد تامین شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از اقدامات مورد پیگیری در این حوزه، باید باز تخصیص آب مورد نیاز صنایع از آب های نامتعارف(پساب یا آب انتقالی) باشد و به منظور تحقق این مهم، باید برنامه زمان‌بندی تدوین و صنایع اقدامات و فعالیت‌های لازم را به جد پیگیری و به سرانجام برسانند.

فاطمی ادامه داد: مسائل و پروژه‌های آبی استان یکی از محورهای مهم مورد پیگیری مستمر استانداری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سطح ملی است.

استاندار یزد همچنین با تاکید بر لزوم حفظ سطح تولیدات و کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی استان، گفت: با افزایش بهره‌وری آب مصرفی در بخش کشاورزی، آب صرفه‌جویی شده باید در همین بخش کشاورزی مصرف شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور توسعه کشت و صنعت در بخش کشاورزی، با افزایش بهره‌وری و استفاده از فناوری، صورت گرفته و موارد مربوط به آن در سند آب یزد دیده شود.

فاطمی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات لازم از سوی مدیران استان جهت تحقق 10 ماموریت‌ محول شده به استانداران در نشست با رئیس جمهور و معاون اول ایشان گفت: رییس‌جمهور به طور خاص مواردی را برای استان‌ها تکلیف و به جد آن‌ها را پیگیری می کنند که یکی از این موضوعات تحقق شعار سال است.

وی با اشاره به اقدامات اثرگذار و مهم در مسیر تحقق رشد تولید تصریح کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا، رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و شناسایی سرمایه‌گذاران یزدی تبار مقیم خارج از کشور از جمله این اقدامات هستند.

استاندار یزد با بیان اینکه در مسئله تحقق شعار رشد تولید، بخش معدن مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) و رئیس جمهور قرار دارد، گفت: بر این اساس فعال‌سازی معادن با رعایت ملاحظات اجتماعی و زیست محیطی و نیز توجه بیشتر به واحدهای متوسط و خرد در دستور کار استان قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اثر معنادار راه‌اندازی رصد خانه پایش و کنترل تورم استان در مهار نرخ تورم عنوان کرد: مسکن، مهمترین عامل تورم در کشور و استان است و به همین دلیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت اجرا خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار