تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: مادران غیر شاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری بیمه اجتماعی میشوند .

کلانتری گفت: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه مادران غیر شاغل دارای سه فرزند ،ساکن در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه حق بیمه مادران غیر شاغل روستایی و عشایری مشمول این طرح را دولت پرداخت میکند افزود: افراد در قبال این بیمه از مزایای دریافت مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان در صورت فوت بیمه شده و نقل و انتقال سوابق بیمه ای، بهرمند می شوند.

کلانتری گفت :در این طرح با تولد فرزند چهارم و پنجم بعد از ثبت نام، به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه ای فرد مشمول اضافه میشود.

به گفته وی ، مرحله نخست پیش ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری تا ۳۱ فروردین ماه ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با ارائه تصویر شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس از خود و فرزندان به کارگزاری‌های مجاز صندوق و یا مراجعه به آدرسwww.roostaa.ir ثبت نام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: اولویت ثبت نام با افرادی است که ثبت نام خود را زودتر تکمیل و تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد./

پایان پیام


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار