بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال گذشته تا بهمن‌ماه همان سال نسبت به مدت مشابه قبل از آن، هفت درصد افزایش یافت.

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسید که این آمار در مدت مشابه قبل از آن ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر بود و حدود ۱۶ هزار کارگر در این مدت اضافه شده است.

وی بیان کرد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی در این مدت از ۷۵ درصد فراتر رسید و به یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیمه شدگان اصلی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۳۵۸ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

حسینی اظهار کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان نیز در این مدت به سه هزار و ۲۴ نفر رسید که بیانگر کاهش هشت درصدی بود.

وی گفت: جمعیت مستمری بگیران (بازنشستگان، از کارافتاده‌گان و بازماندگان) نیز به ۱۱۰ هزار نفر رسید که نشان از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های فعال این استان نیز از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه این سال به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۶ و ۲۵ صدم درصد افزایش داشت.

حسینی گفت: استان مرکزی سال گذشته در راستای تعداد کارگاه‌های فعال جزو استان‌های برتر کشور بود و این مهم به دلیل افزایش تعداد بازرسین کارگاه‌ها، تعداد بازرسی‌ها و پیگیری مستمر برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۹۰ کارگاه جدید کشفی سال گذشته (تا بهمن‌ماه) در استان مرکزی به ثبت رسید که یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه آن تثبیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار