بانوان تا پایان دوره شیردهی از بیمه سلامت برخوردار می‌شوند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بانوان تا پایان دوره شیردهی به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، انسیه خزعلی صبح امروز در جمع مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان همدان اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی و تحول در فرهنگ جامعه در کارگروه‌های مختلف مثل خانواده و محیط‌زیست، خانواده و سلامت و جمعیت، خانواده و تربیت و خانواده و مهارت‌های زندگی به‌صورت منسجم‌تری کار انجام می‌گیرد.

خزعلی عنوان کرد: نیاز است در محیط کار و جامعه یک حرکت خودجوش مردمی و همراهی مشاوران امور بانوان ادارات را داشته باشیم تا این موارد به ثمر برسد و در سال آینده شاهد باشیم که از بسیاری از نفوذها و خلأهای فرهنگی در حوزه خانواده جلوگیری شده باشد.

وی با بیان اینکه با وجود تصور عمومی بیشتر معضلات اجتماعی ریشه فرهنگی دارند، تصریح کرد: باوجود اینکه در موضوع جمعیت برخی علل اقتصادی را ذکر می‌کنند؛ اما تنها 30 درصد آن اقتصادی و بخش عمده‌ای فرهنگی است که نیاز است فرهنگ‌سازی انجام بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مسئله بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود، عنوان کرد: در حال حاضر برای مسئله طلاق به‌عنوان یک آسیب اجتماعی برنامه مدونی برای چهار سال اول زندگی و مشاوره در این چهار سال داریم که در دو استان به‌صورت جدی انجام می‌شود و اگر همدان هم داوطلب باشد می‌توانیم این برنامه را در این استان داشته باشیم.

خزعلی در بخشی دیگری از سخنانش به برخی از برنامه امور بانوان و خانواده ریاست‌جمهوری در استان‌ها اشاره کرد و افزود: در این راستا می‌توان به موضوعات آموزش خانواده، فرهنگ و سبک زندگی در قالب کارگاه‌هایی برای والدین، آموزش‌هایی برای دختران و هویت دختران، پشتیبانی از خانواده‌ها، پشتیبانی از دهه شصتی‌ها و غیره اشاره کرد.

 وی عنوان کرد: مقرر شده بانوان تا پایان دوره شیردهی به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و در صورت عدم اجرا توسط دستگاه‌ها باید گزارش داده شود.

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بخشی از قانون جوانی مربوط به اعتبار و بودجه است، عنوان کرد: آن بخشی که ارتباطی با بودجه ندارد باید در ادارات اجرا شود و این مهم در عملکرد ادارات لحاظ می‌شود.

 خزعلی ضمن اشاره به مطالبه برخی از بانوان مبنی بر ایجاد مهدکودک در ادارات، اظهار  داشت: وجود مهدکودک در ادارات از مواردی بوده که مکرر نامه‌نگاری شده که برخی ادارات مکان و برخی بودجه آن را نداشتند و برخی هم ایجاد کردند.

 وی با بیان اینکه امیدواریم موضوع مهدکودک در ادارات با پیگیری‌های امور بانوان ادارات به ثمر برسد، گفت: پشتیبانی‌های لازم به‌وسیله بخشنامه و ابلاغ انجام شده است و اگر در ادارات انجام نمی‌شود، اطلاع‌رسانی شود که پیگیری کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یک درصد از بودجه ادارات مربوط به امور بانوان است، افزود: مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی باید این بودجه را برای اجرا و پیشبرد برنامه‌های مربوط به بانوان اختصاص دهند و امیدواریم ایجاد امکانات برای زنان روستایی در برنامه هفتم توسعه به مرحله نهایی برسد.

 وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که عدالت را به‌صورت فراگیر و جنسیتی رصد کنیم، مطرح کرد: مسئله روستاها بسیار مهم است و موضوع پرداختن به روستاها و مهاجرت معکوس و حمایت و پشتیبانی از زنان روستایی را در برنامه داریم و امیدواریم در برنامه هفتم که به‌صورت ویژه دیده شده هم به مرحله نهایی برسد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد مطالبه برخی از بانوان حاضر در جلسه مبنی بر حق عائله‌مندی و اولاد، تصریح کرد: درباره این موضوع از سوی بانوان کارمند نامه‌ای به ما نرسیده و تنها به‌صورت شفاهی مطرح می‌شود درحالی‌که اگر مطالبه مستند و درخواست عمومی باشد، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

خزعلی با بیان اینکه کاهش ساعات کاری بانوان، دورکاری و بازنشستگی پیش از موعد باعث می‌شود کارفرمایان به‌راحتی کارمند زن نگیرند و تصور کنند برایشان صرفه اقتصادی ندارد هر چند توجیه می‌کنیم که این یک سرمایه‌گذاری و کار اقتصادی برای آینده کشور است؛ اما متأسفانه نگاه‌های اقتصادی صرف این مسائل را باعث می‌شود، تصریح کرد: طرحی داریم که بتوانیم برای مادران روزهای محدودی را به‌عنوان استعلاجی فرزندانشان بگیریم که امیدواریم به نتیجه برسد و مورد تصویب قرار بگیرد.

به گزارش ایران اکونا به نقل از تسنیم، در این نشست تعدادی از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برخی از مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که ناعادلانه بودن مزایا، بازنشستگی با 25 سال خدمت، نداشتن حق عائله‌مندی و اولاد، نداشتن امکانات رفاهی و تفریحی از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار