بازگشت ۱۱۲ میلیارد به خزانه دولت از کشف ماینرهای غیرمجاز در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از کشف ۵۰۰۰ ماینر غیرمجاز در استان و دریافت ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه انرژی از این مصرف کنندگان و بازگشت به خزانه دولت خبر داد.

محمد اله‌داد با اشاره به اینکه وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی خواهد کرد، افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، از طریق نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق  کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می شوند.

بر اساس اعلام توزیع برق استان مرکزی، وی با بیان اینکه برای استخراج بیت کوین، دستگاه‌های استخراج باید به صورت شبانه‌روزی روشن باشند، بنابراین مقدار برق مصرفی و میزان تحمیل آن به شبکه بیش از حد بوده و فشار زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند، افزود: استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است. 

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید وزارت نیرو در اعطای امتیاز برق و فعالیت ماینرها به شکلی است که قرار شده بعد از اینکه صاحبان مزارع، پروانه کسب و کار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کردند تامین برق این مزارع قانونی در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است، بیت کوین یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود و شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.

انتهای پیام


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار