بازدید مسئولان قضایی از گمرک فرودگاه امام خمینی/ وضع موجود قابل تحسین اما هماهنگی بیشتر دستگاهها ضروری است

رئیس دادگستری استان تهران با تاکید بر ضرورت انجام یکپارچه‌سازی سامانه‌های الکترونیکی، گفت: وضع موجود در گمرک و انبارها قابل تحسین است اما برای رسیدن به وضع مطلوب باید هماهنگی و تلاش بیشتری از سوی سازمان های ذیمدخل در امر ترخیص کالا صورت گیرد.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ادامه روند تعیین تکلیف کالاهای متروکه موجود در انبارهای عمومی گمرک فرودگاه امام(ره)  ظهر امروز جمعی از مقامات قضایی از جمله القاصی مهر، رئیس دادگستری استان تهران به همراه مسئولان مختلف وزارت خانه‌های اقتصاد و بهداشت و درمان و.... از مجموعه گمرک فرودگاه امام خمینی  و انبارهای عمومی مهمترین مرز هوایی کشور بازدید کردند.

القاصی مهر رییس دادگستری استان تهران گفت: وضع موجود در گمرک و انبارها قابل تحسین است اما برای رسیدن به وضع مطلوب باید هماهنگی و تلاش بیشتری از سوی سازمان های ذیمدخل در امر ترخیص کالا صورت گیرد.

ریس کل دادگستری استان تهران در ابتدای حضور در انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره) از محل نگهداری مواد اولیه دارویی بازدید کرد و زمان ترخیص کالاها از گمرک از بدو ورود را مورد بررسی قرار داد و در عین حال بر ضرورت کوتاه‌سازی فرآیندها و تشریفات به‌منظور تسریع در روند تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارها تاکید کرد.

القاصی مهر ضمن ارزیابی میدانی میزان کالاهای متروکه و بررسی مدت ماندگاری این کالاها در انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره) و ضرورت جداسازی این کالاها با سایر کالاها را یادآور شد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام یکپارچه‌سازی سامانه‌های الکترونیکی افزود: انجام یکپارچه سازی سامانه ها سلامت، سرعت و شفافیت کار را در پی خواهد داشت.

در این دیدار اکبرپور مدیرکل گمرک فرودگاه امام(ره) ضمن ارائه آمار خروج کالاهای متروکه گفت: در شرایط تحریم ها و جنگ اقتصادی گمرک با تمام توان در چرخه اقتصادی دولت نقش بسزایی داشته است و ما از حضور و پیگیری های دستگاه قضا در زمینه خروج کالاهای متروکه نتایج بسیار خوبی را دریافت کردیم.
گمرک جمهوری اسلامی ایران , سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ,

همچنین اکبرپور بر قانونمند شدن سامانه های الکترونیکی و اتصال سازمان های ذیمدخل در امر ترخیص کالا در راستای احقاق حقوق دولت تاکید کرد، وی افزود در خصوص مدت زمان متروکه شدن کالا از 5 ماه به ٢ ماه توضیحاتی داد که در شرایط فعلی کشور باید این زمان افزایش یابد 

 

گمرک جمهوری اسلامی ایران , سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ,

شایان ذکر است در این دیدار سهراب خان مدیرکل بازرسی استان تهران، پسندیده معاون رییس کل دادگستری استان تهران، زبیدی معاون حقوقی گمرک ایران و مدیرکل سازمان های اموال تملیکی، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، مدیرکل تعزیرات استان تهران، مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران، مدیرکل بازرسی گمرک ایران، معاون دفتر ترانزیت گمرک ایران و مدیرعامل انبارهای عمومی کشور حضور داشتند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار