اوراق مسکن چند؟

قیمت اوراق مسکن نسبت به اوایل اسفندماه کمی کاهشی بوده است، به طوریکه زوج های تهرانی میتوانند با پرداخت  ۲۸ میلیون و ۱۲۸هزار تومان، وام ۲۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.    

 بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که تسه(اوراق) سال گذشته برای فروردین ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان و خردادماه نیز ۵۸  هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت  ۶۰ هزار تومان، مرداد  ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان داد و ستد می شود.

 

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان، ۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان و ۵۸ هزار تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند نیز با قیمت‌های ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان و ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

 

قیمت تسه از فروردین تا بهمن سال جاری

 

همچنین برای امسال تسه فروردین ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان، اردیبهشت و خردادماه نیز هرکدام ۵۷ هزار و و ۸۰۰ تومان قیمت دارند.

 

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان، در مرداد ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان و در شهریور ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

 

این اوراق در مهرماه ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان، در آبان ماه ۵۷ هزار و۳۰۰  تومان و در آذرماه ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشته اند. قیمت این اوراق در دی امسال نیز ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در بهمن ماه نیز ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان  است که این گزارش نیز بر اساس قیمت بهمن ماه نوشته شده است.

 

 قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

 

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومانی ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزارتومان می شود. همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۶۸۸هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۶ میلیون و ۴۰۸هزار تومان می رسد.

 

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۳ میلیون و ۴۴۰   هزار تومان می شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۶۸۸ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۸ میلیون و ۱۲۸هزار تومان پرداخت کنند.

 

قیمت اوراق در سایر استان ها

 

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان است.

 

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۳۲ هزار تومان می شود.

 

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار