انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا در کشور انتخاب شد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در گفتگوی تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان از انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی این گمرک تخصصی از خواسته‌های مهم بخش خصوصی و تجار استان در جلسه سال گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی بود که با تلاش‌های صورت گرفته و موافقت معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران تحقق یافت.

خالد جنگجو ادامه داد: ایجاد رویه واحد در انجام تشریفات گمرکی، توجه دقیق به ارزش محصولات خاص، جلوگیری از بیش و کم‌اظهاری و اعمال دقیق‌تر کنترل‌های لازم از مزایای گمرکات تخصصی است.

به گفته ناظر گمرکات آذربایجان غربی، پیشتر نیز گمرکات ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در آذربایجان‌غربی، به عنوان گمرک تخصصی در بخش‌های اقتصادی از جمله گل‌وگیاه، چای، فرش دستبافت، پسته، فرآورده‌ها و مشتقات نفت و گاز، تابلو‌های برق، برد‌های الکترونیکی، انواع ترانسفورماتور، خودرو و پارچه بودند.

آذربایجان غربی دارای ۹ گمرک بوده و یکی از مهمترین استان‌های صادراتی کشور با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک به شمار می‌رود و سالانه صد‌ها هزار دستگاه کامیون صادراتی و وارداتی از مرز‌های استان وارد یا خارج می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار