افزایش ۲۷ درصدی تولید برق در پنج ماه نخست امسال

مدیرعامل هلدینگ برق صبا گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر در پنج ماهه نخست امسال با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید، با تولید ۲ میلیون و ۳۲۰هزارو ۲۹۱ مگاوات برق، رشد ۲۷ درصدی در تولید انرژی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.

محسن امیری اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر در سال گذشته با رشد ۱۰ در صدی نسبت به سال 1397، معادل ۴ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۹۲ مگاوات ساعت انرژی تولید کرد که با توجه به این میزان تولید، بهترین عملکرد را در بین نیروگاه های گازی کشور داشته است.
 وی با اشاره به اینکه ۵۷ نیروگاه گازی در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد ۳۰ نیروگاه متعلق به بخش خصوصی و ۲۷ نیروگاه متعلق به بخش دولتی است که براساس داده های آماری شرکت توانیر، نیروگاه خرمشهر موفق به کسب بیشترین تولید برق در سال گذشته شد.
امیری با بیان اینکه نیروگاه خرمشهر یکی از تامین کننده های اصلی برق در استان خوزستان است که با توجه به موقعیت جغرافیایی نیروگاه امکان صادرات برق نیروگاه به کشور عراق وجود دارد، ادامه داد: نیروگاه خرمشهر با ظرفیت ۹۷۲ مگاوات شامل ۶ واحد گازی است که اولین واحد گازی این نیروگاه در سال ۱۳۸۷ واحد مدار شده است.
 وی با اشاره به طرح توسعه نیروگاه خرمشهر نیز گفت: احداث بخش بخار نیروگاه خرمشهر، شامل ۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی در دستور کار است که با احداث این واحدها، نیروگاه خرمشهر به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل می شود و پیش بینی می شود عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شود.
 مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح توسعه ظرفیت نیروگاه خرمشهر به رقم مجموع ۱۴۵۲ خواهد رسید.
انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار