استاندار خراسان جنوبی:

افزایش قیمت قبوض گاز به آینده موکول شود/توقف صدور قبض جدید

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: در ایامی که وزیر نفت قول پرداخت قبض برخی مشترکان را داده، اجرای مصوبه افزایش قیمت گاز اثر روانی خوبی ندارد و باید به آینده موکول شود.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرنگار مهر، جواد قناعت چهارشنبه شب در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی اظهار کرد: دستورالعمل افزایش قیمت قبوض گاز در زمان مناسبی اجرا نشده است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه روال اعمال تعرفه‌های جدید گاز در استان باید به شکل کارشناسی‌تر اصلاح شود، بیان کرد: بی شک در ایامی که وزیر نفت قول پرداخت قبض برق برخی مشترکان را داده اجرای مصوبه افزایش قیمت گاز اثر روانی خوبی ندارد.

قناعت افزود: البته لازم به ذکر است دستورالعمل افزایش قیمت قبوض گاز برای شرایط عادی مناسب و باید اعمال شود تا پرمصرف‌ها بیشتر برای گاز هزینه پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: اجرای مصوبه به سال آینده موکول و حتی در قبوض باید تخفیف اعمال شود که یک کمک برای مردم باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتراض مردم باید به مدیران کشوری شرکت ملی گاز انعکاس داده شود، گفت: اصلاح پلکان‌ها از مواردی است که باید برای مشترکان خراسان جنوبی بازنگری شود.

قناعت با بیان اینکه طی دو هفته آینده به خاطر پرداخت نشدن قبوض، گاز خانگی نباید قطع شود، ادامه داد: مشترکانی که قبوض دریافت کرده‌اند می‌توانند در حد توان قبوض را پرداخت کنند تا بعد از اعمال تخفیفات بستانکار شوند.

وی اظهار کرد: بر مبنای دستورالعمل قبلی هم انتظار این است که تخفیف‌هایی برای قبوض لحاظ شود چرا که بسیاری از کسب و کارها تحت تأثیر برودت هوا و افت فشار گاز قرار گرفته‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حدود ۲۰ درصد قبوض جدید گاز تاکنون صادر شده است، گفت: باید صدور قبض جدید متوقف و اصلاحات انجام شود.

قناعت با اشاره به اینکه لازم است تصویب نهایی اجرای خط انتقال گاز از زابل به نهبندان به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در این زمینه پیگیری‌های بسیار خوبی از ابتدای سال جاری صورت گرفته است.

وی بیان‌کرد: با توجه به ثبات نسبی که در فشار گاز ایجاد شده مدارس با لحاظ سوخت جایگزین بازگشایی شدند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سی. ان. جی در هر شهرستان یک جایگاه و در مرکز استان دو جایگاه فعال شود، یادآور شد: رده سوم صنایع می‌توانند با سوخت گاز فعالیت خود را شروع کنند.

قناعت گفت: برای رده‌های اول و دوم صنایع هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار