افزایش ضریب اعتباری کارگزاران به 50 درصد

رئیس سازمان بورس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش ضریب اعتباری کارگزاران تا 50درصد را ابلاغ کرد.

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس  و اوراق بهادار تهران در نامه‌ای به محمدرضا معتمد معاون نظارت بر نهادهای مالی این سازمان اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند بند 2 صورتجلسه شورای عالی بورس مورخ اول شهریور 99 به شرح زیر تصویب شد.

به سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه داده می‌شود در صورت لزوم نسبت به افزایش ضریب اعتباری کارگزاران تا 50درصد اقدام نماید. همچنین اخذ اعتبار توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای خرید سهام عدالت بلامانع است.

به گزارش فارس، ضریب اعتباری عبارت از این است که برای مشتریان کارگزاری به عنوان مثال اعتبار تا یک ماهه در نظر می‌گیرند مثلاً اگر یک مشتری 100 میلیون تومان سهام دارد به اندازه 50درصد این رقم می‌تواند سهام خریداری کند به شرط اینکه تا پایان ماه آن مبلغ را فراهم کرده و در اختیار کارگزار خود قرار دهد و با این روش قدرت خرید سهام در بورس برای مشتریان فعلی و خوش‌حساب افزایش می‌یابد که البته در این بین همکاری بین کارگزاران و شبکه بانکی نیز لازم است.

برخی کارشناسان پیش‌بینی کردند با این مصوبه شورای عالی بورس 2 هزار میلیارد تومان منابع جدید برای کارگزاران و مشتریان بورس خلق می‌شود.

متن این مصوبه را در اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/ب

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار