ارائه آمار و اطلاعات صحیح راه حلی برای تنظیم بازار کشاورزی

وزیر جهاد گفت: اطلاعات و آمار صحیح در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازار‌های صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

محمدعلی نیکبخت در اولین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وزیر جهادکشاورزی تفاوت موجود در آمارهای ارائه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و افزود: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

او آمار غلط را موجب سوء‌گیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار صحیح در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسئول اصلی جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار