اذعان وزیر خزانه داری آمریکا بر پیامد قرار دادن سقف قیمت بر نفت روسیه

وزیر خزانه داری آمریکا بر پیامد غیرمنتظره قرار دادن سقف قیمت بر محصولات نفتی روسیه، اذعان کرد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش ایران اکونا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکابر پیامد غیرمنتظره قراردادن سقف قیمت بر محصولات نفتی روسیه، اذعان کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد تلاش های آمریکا و برخی دیگر کشورها برای تحمیل محدودیت های قیمتی بر محصولات نفتی تولیدی روسیه، ممکن است پیامد غیرمنتظره ای داشته باشد.

یلن افزود: همیشه این احتمال وجود دارد که موارد و موضوعات مختلف طبق برنامه ریزی صورت گرفته پیش نرود، اما ما این بازار را بسیار به دقت بررسی کرده و معتقدیم که باید مجموعه قیمت هایی را برای محصولات نفتی روسیه قرار دهیم که تاکنون بر نفت خام روسیه قرار داده بودیم.

وی با اشاره به دامنه محصولات نفتی روسیه، ساختار قیمتی و نیاز به منابع سوخت فسیلی روسیه، تصریح کرد قیمت های جدید بسیار چالش برانگیزتر از قیمتی است که برای نفت خام روسیه قرار داده شده است.

یلن تاکید کرد این موضوع بسیار پیچیده است اما ما به سختی کار می کنیم تا بدانیم چگونه به اهدافمان در قراردادن سقف قیمت بر نفت روسیه برسیم.

اعضای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا بر قراردادن سقف قیمت بر محموله های نفتی روسیه در سطح 60 دلار به ازای هر بشکه برای محموله های نفتی از 5 دسامبر 2022، به توافق رسیده بودند. قرار دادن این سقف قیمتی از 5 فوریه سال جاری موثر خواهد بود.

تاثیر تعیین سقف قیمت نفت روسیه بر بازار جهانی/ هشدار شولتز درباره حفظ تحریم مسکوپوتین فرمان اقدامات تلافی جویانه برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه را امضا کرد

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار