اختصاص 100 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل بیمارستان 700 تختخوابی قزوین

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: 100 میلیارد تومان بودجه در قالب تسهیلات بانکی برای
- اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه چند روز پیش به همراه استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان قزوین با وزیر بعداشت و معاونان وزیر دیدار داشتیم، اظهار داشت: در این دیدار که در محل وزارت‌خانه انجام شد، مسائل مختلف حوزه سلامت استان قزوین مطرح و به طرح مشکلات مربوطه پرداختیم.

وی با بیان اینکه استان قزوین از نظر سرانه تخت بیمارستانی جزو استان‌های ضعیف کشور است، گفت: با توجه به این معضل، روند اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره حوزه سلامت استان قزوین به ویژه طرح‌های بیمارستانی را از وزیر بهداشت و درمان و معاونان او پیگیری کردیم و در این دیدار دریافت مطالبات بخش بهداشت و درمان استان قزوین از محل اعتبارات سفر ریاست‌ جمهوری را خواستار شدیم.

محمدبیگی اضافه کرد: تخصیص بودجه مصوب سفر رئیس‌ جمهور برای تکمیل بیمارستان 700 تختخوابی، اختصاص اعتبار برای تکمیل فاز الحاقی بیمارستان شهیدرجایی و همچنین تخصیص بودجه برای اتمام عملیات عمرانی بخش الحاقی بیمارستان فوق تخصصی کودکان قزوین مطالبات اصلی و مهم ما از وزیر بهداشت بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مذاکراتی که با وزیر بهداشت داشتیم و پس از 2 سال دوندگی بالاخره 100 میلیارد تومان بودجه در قالب تسهیلات بانکی برای تکمیل بیمارستان بزرگ 700 تختخوابی قزوین اختصاص یافت و در نهایت با پیگیری‌های زیاد همه مسئولان و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این موضوع به سرانجام رسید و حدود 10 درصد اعتبارات مصوب ساخت این بیمارستان در سفر ریاست‌ جمهوری محقق شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موافقت وزارت بهداشت برای راه‌اندازی دانشکده داروسازی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه به‌زودی دانشکده داروسازی در استان قزوین راه‌اندازی خواهد شد، از وزیر بهداشت اختصاص 6 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آزمایشگاه‌های مورد نیاز این دانشکده را درخواست کردیم که مورد موافقت وزیر قرار گرفت.

تکمیل فاز نخست بیمارستان 700 تختخوابی قزوین به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

محمدبیگی افزود: همچنین با توجه به اینکه وزارت بهداشت موافقت کرده که ساختمان دانشگاه غزالی بازسازی و نوسازی شده و جایگزین ساختمان فعلی بیمارستان 22 بهمن شود، روند اجرای این طرح را از وزیر بهداشت پیگیری کردیم و عین‌اللهی دستور تسریع در اجرای این طرح را صادر کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار