احیای شغلها پس از کرونا چقدر برای دولت خرج برداشت؟

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور دولت با اختصاص تسهیلات و وام های کم بهره، پرداخت مقرری بیمه بیکاری، توزیع بسته های معیشتی، بخشودگی بدهی بانکی و تمدید مهلت پرداخت مالیاتها در جهت حمایت از خانوارها، صاحبان مشاغل، اصناف و کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا گام برداشته که در مجموع  اعتباری بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان برای دولت خرج برداشت.        

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل و کسب و کارها، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به ریاست معاون اقتصادی رییس جمهوری تشکیل شد و پس از شناسایی خانوارهای کم‌ درآمد و کسب‌وکارهای آسیب ‌دیده، بسته‌های چندگانه حمایتی متشکل از وام‌های بلاعوض معیشتی برای خانوارها، تسهیلات کم‌بهره‌ حمایتی برای کسب‌وکارها و مستاجران و مقرری بیمه بیکاری برای افراد بیکار شده را پیش بینی کرد.

 

حمایت کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در چهار محور حمایت از خانوارها، کسب و کارها، حمایت اجتماعی و بخش بهداشت و درمان صورت گرفت.

 

در راستای حمایت از کسب و کارها، ۸۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۱۲ درصد پیش بینی شد که ۲۳۰۰ میلیارد تومان به شرکتهای بزرگ حمل و نقل ریلی و هوایی و ۶۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۱۴ رسته کسب و کار آسیب دیده از کرونا با رویکرد اشتغال محوری و بنگاه محوری اختصاص پیدا کرد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن

0
آخرین اخبار