احداث کارخانه تولید ماشین آلات سنگین و معدنی در استان کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا یک ماه آینده عملیات بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماشین آلات سنگین و معدنی کشور در استان کرمان آغاز می‌شود.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در آیین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فتو ولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در منطقه ماهان کرمان که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه تولید سلول‌های خورشیدی در ماهان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.

وی با بیان اینکه در این پروژه، نیروهای متخصص و دانشگاهی جذب می‌شوند و اشتغالزایی می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه استان کرمان قطب تولید سلول‌های خورشیدی و انرژی‌های خورشیدی در کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نگاه علمی و تخصصی بانک ملی باعث شد که از این پروژه دانش‌بنیان حمایت شود و مسئولیت تامین مالی پروژه را برعهده گرفتند، افزود: برای بهره‌برداری کامل از این پروژه نیاز به همکاری همه‌جانبه مسئولان استان کرمان است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمان تلاش‌های زیادی در به نتیجه رساندن این پروژه کشیدند و جلسات زیادی برای عملیاتی شدن طرح‌های اقتصادی برگزار شده است، ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که با کارهایی می‌توانند انگیزه ما را در خدمتگزاری به مردم کم کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه فضای استان کرمان فضای کار و مجاهدت است و حتماً پیگیر طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان هستیم، گفت: اگر ما اولویت کاری خود را برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی بگذاریم، حتماً مردم ما قدرشناس هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اقدامات مداخله جویانه آمریکا اصلاً قابل قبول نیست، بیان کرد: آمریکا حق دخالت در امور کشور ما را ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات دارو و شیر خشک تصویب شدکمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر صمت حمایت می‌کند

وی با اشاره به اینکه تا یکماه آینده عملیات بزرگ‌ترین کارخانه تولید لاستیک ماشین‌آلات سنگین اجرایی می‌شود، گفت: کارخانه تولید ماشین آلات سنگین و معدنی کشور در استان کرمان احداث می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه بیش از هشت هزار میلیارد تومان در فاز اول برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده و برای کشور ارزآوری دارد، افزود: چرخه تولید فولاد کشور باید در استان کرمان تکمیل شود و در این راستا پروژه تولید الکترود گرافیتی نیز در استان کرمان عملیاتی می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار