اجرای 79 پروژه عمرانی توسط گروه‌های جهادی استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در سال جاری 79 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط گروه‌های جهادی استان اجرا شده است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سپاه چهارمحال و بختیاری، هوشنگ فولادی در دوره آموزش و توانمندسازی گروه‌های جهادی، اظهار کرد: 53هزار و 900 نفر روز اردوی جهادی به مناطق مختلف محروم استان چهارمحال و بختیاری در قالب اردوهای 3 و 7روزه اعزام داشته‌‏ایم.

فولادی افزود: اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های مختلف و تخصصی از جمله پزشکی، دامپزشکی، حقوقدانان و اقشار مختلف نیز 143 هزار و 500 نفر روز بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای پروژه‌های فنی عمرانی و محرومیت‌زدایی در زمینه ساخت و تعمیر خانه محرومان و مسکن آسیب‌دیدگان از سیل، خانه‌های عالِم، دارالقرآن، مساجد، غسال‌خانه، آبرسانی روستایی وجاده سازی و غیره در قالب 79 پروژه خبر داد.

فولادی افزود: ایجاد 531 میز خدمت در دو سال گذشته، ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی 232کارگاه، تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه به تعداد 660 صندوق و راه‌اندازی 45 تعاونی به همراه تشکیل جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی و تنظیم پنج سند راهبردی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در استان است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به 10 قطب صنایع تبدیلی و تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی به تعداد 75 واحد و مددجویان کمیته امداد به تعداد 300 واحد، تفاهم‌نامه همکاری با منابع طبیعی برای حفظ جنگل‌ها و درخت‌کاری در 56هزار هکتار، اجرای 5هزار و 121مورد آموزش‌های فنی حرفه‌ای در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی و غیره، برگزاری 40 کارگاه آموزش بهره‌برداری دام عشایری، آموزش بهبودیافتگان در قالب طرح محله کرامت به تعداد 462 مورد، حمایت و راه‌اندازی سالن و پارک در 25 محله از مناطق آلوده، برگزاری 320 کلاس آموزشی مشاوره حقوقی، گوشه دیگری از فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

فولادی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع 64 هزار و 700 بسته لوازم التحریر و 5هزار و 831سری جهیزیه و 118 هزار بسته معیشتی و البسه در بین نیازمندان و بکارگیری 72 دستگاه ماشین آلات سنگین و 90 گروه جهادی در سیل شهرستان بن، اشتغال‌زایی 3200 نفر روز کار فصلی برای جهادگران، تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت مصلی، و تفاهم با کمیته امداد در راستای جهش تولید به ارزش 38میلیارد تومان، جمع آوری و توزیع بیش از  یک‌هزار و 100 میلیارد تومان کمک‌های مردمی و دستگاه‌های حمایتی در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه هم برای خدمت رسانی به مردم استان بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: آبرسانی شرب و کشاورزی، اجرای طرح‌های بهداشتی، راه، مدرسه و غیره در قالب قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) و ساخت 778 پروژه مسکن نیازمندان بصورت خودجوش توسط جهادگران بسیجی، برف‌روبی با 99دستگاه ماشین آلات و فعالیت 162گروه جهادی در مناطق برف‌گیر استان برای کمک مردم گرفتار در برف، از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار