ائمه جمعه استان تهران: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است/ دولت به سفره مردم توجه کند

ائمه جمعه استان تهران در کنار سرزنش سران کشورهای عرب برای تنها گذاشتن مردم غزه، تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز را بهترین فرصت برای خودسازی بیان کردند و گفتند: دولت سیزدهم کارهای خوبی برای رشد تولید انجام داده، اما این تلاش‌ها در سفره مردم محسوس نیست.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت و سال جدید گفت: این تقارن یک فرصت معنوی و ملکوتی است، ایام عید یقیناً ما را از توجهات معنوی در مساجد غافل نخواهد کرد، صله رحم در ایام ماه رمضان فراموش نشود، زیرا شب‌های بلند فرصت مناسبی برای دید و بازدیدهاست.

حجت الاسلام سید محسن محمودی مسائل مربوط به فلسطین و غزه را دردناک خواند و افزود: امروز 162 روز است که فلسطین حمله صهیونیست‌های جنایتکار را تجربه می‌کند، تاکنون 31 هزار نفر به شهادت رسیدند، 73 هزار نفر مجروح شده‌اند و گرسنگی بزرگترین تهدید علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه است، حتی مردم منتظر در صف غذا را بمباران کرده‌اند و عده‌ای را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: اکثر خانه‌های غزه ویران و بسیاری از زمین‌های کشاورزی نابود شده است، اما مردم همچنان مانند کوه مقاوم ایستاده‌اند، حماس و نیروهای مقاومت نیز با تمام توان در حال مبارزه هستند و 90 درصد امکانات و تجهیزات حماس همچنان سرپاست؛ متأسفانه سران برخی کشورهای اسلامی مانند ترکیه، امارات، اردن و… در این جنگ به عزت، شرف و انسانیت و اسلامیت خود باختند.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه سران کشورهای عربی بویی از انسانیت نبرده‌اند، گفت: این افراد یقیناً در جنایات رژیم غاصب اسرائیل شریک هستند، از سویی دیگر سکوت دنیا در برابر این حجم از وحشیگری غم‌انگیز است. دست آمریکا نیز تا مرفق به خون مظلومان فلسطین آغشته است و باید تاوان این همه جنایت را بپردازد و خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه شاهد هجمه سنگین رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه حجاب توسط سازمان‌های جاسوسی دشمن هستیم، گفت: موضوع فقط حجاب نیست، از بی‌حجابی شروع می‌شود، با بی‌حیایی استمرار می‌یابد و به برهنگی می‌رسد و در نهایت ویرانی بنیان‌های خانواده را رقم می‌زند و به جای خانواده، بی‌عفتی و به جای فرزندآوری، سگ بازی را ترویج می‌کند، کدام انسان مسلمان و باغیرت است، که بتواند در برابر این وضع سکوت کند، برای آینده فرزندان خود نگران نیستید.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن انتقاد شدید از وضعیت حجاب در ورامین گفت: ورامین شهر شهیدان 15 خرداد است، مسئولان محترم در قبال فرهنگ دینی و انقلابی این شهر مسئول هستند، نیروی انتظامی ضابط دستگاه قضائی است و دستگاه قضائی وظیفه قانونی برخورد با مظاهر علنی فساد را دارد، تماس‌های بسیاری در خصوص نگرانی مردم داریم، مردم معترض هستند، از مسئولان تقاضا داریم، با مظاهر علنی بی‌حجابی برخورد قاطع کنند.

وی ترافیک جاده «قلعه نو» را درد کهنه مردم ورامین خواند و افزود: اگرچه با این حجم تردد، یک جاده و یک مسیر برای چند شهر به سوی تهران کافی نیست و احداث یک جاده دیگر ضرورت دارد، اما بی‌توجهی به وضع موجود نیز پذیرفتنی نیست و با وجود وعده‌های مسئولان ترافیک آزاردهنده این جاده اصلاح نشده است.

محمودی اضافه کرد: چند روز پیش به مسئولان شهرری عرض کردم، «قلعه نو» در محدوده ری است و احداث چند پل غیرهمسطح مانند آنچه در اتوبان «شهید آوینی» اجرا شده بسیار راهگشا خواهد بود. نمی‌دانم چرا اقدام جدی و سریع انجام نمی‌شود، ما معتقدیم در مورد مسائل مختلف این شهرستان ترک فعل‌های متعدد انجام می‌شود، باید استانداری و وزارتخانه‌های مرتبط به طور جدی پیگیر باشند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: در هر صورت وضع موجود را از دلایل نارضایتی مردم و یک مطالبه جدی برای چند شهرستان می‌دانم و از دولت محترم و مسئولان ذیربط درخواست می‌کنم، به حق ویژه این مردم که حضرت امام (ره) فرمودند، توجه بیشتری داشته باشند.

تلاش دولت در سفره مردم محسوس نیست

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار؛ امام جمعه پاکدشت نیز در نخستین خطبه ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت قرائت دست جمعی قران کریم گفت: شرکت در اجتماعات و قرائت قران مورد توجه قرار گیرد، در کنار آن تلاش کنیم قرائت دست جمعی قران را به منازل ببریم که آن خانه به مرکز درخشش در آسمان‌ها تبدیل می‌شود.

وی در ادامه به رشد مصرف آب در آستانه نوروز و کمبود آب در پاکدشت اشاره و عنوان کرد: شما مردم عزیز را با توجه به مسئله خانه تکانی به صرفه جویی در مصرف آب سفارش می‌کنم. ما اکنون در وضعیت بحرانی آب هستیم، شرایطی که کارشناسان از آن به عنوان جنگ آب در آینده یاد می‌کنند، پس در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا دچار قطعی آب نشویم.

امام جمعه پاکدشت در ادامه با اشاره به آغاز بهار طبیعت در هفته آینده تصریح کرد: عید نوروز و تحول فصل‌ها یکی از نشانه‌های آیات قرآن کریم است که نگرشی به تحول و گردش لیل و نهار در ما ایجاد می‌کند.

جوکار همچنین با اشاره به نزدیک شدن وفات حضرت خدیجه (س) خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه همسر پیامبر مکرم اسلام و مادر امت اسلامی و سومین الگوی زن پس از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستند؛ زنانی فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که با حجاب خود فعالیت‌های گسترده داشتند و این نشان زن، زندگی و آزادی است، نه زن غربی که به عنوان یک ابزار و کالا برای تنوع طلبی جنسی از آن بهره گرفته می‌شود. نوع جنایت غربی‌ها را امروز در غزه شاهد هستیم که چگونه زندگی را از زنان غزه گرفتند.

وی در پایان با توجه به خطبه پایانی سال 1402 نگاهی به تلاش‌های دولت سیزدهم کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم در تحقق شعار سال یعنی رشد تولید موفق عمل کرد و توانست کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌فعال را به چرخه تولید برگرداند و به بیان بانک مرکزی رشد تورم کاهشی شد، اما این روند کاهشی تورم در سفره مردم احساس نشده و باید مسئولان جهادی‌تر عمل کنند. البته تولیدکنندگان و صنعتگران همچنان مطالباتی دارند و آن قطع واردات بی‌رویه است که کار تولید را با سختی مواجه کرده است.

حال خود را به بهترین حال تغییر دهیم

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از پردیس، امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: خودسازی و تهذیب نفس در حکمت و فلسفه ماه مبارک رمضان نهفته است و مؤمنان در این ماه مبارک بیشتر با امام زمان (عج) مأنوس می‌شوند.

حجت الاسلام سیدحسن حسینی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اتحاد و صمیمیت‌، برادری و الفت بین مسلمانان جهان است، زیرا این همبستگی دشمنان را ناامید می‌سازد.

وی تصریح کرد: ماه رمضان همیشه برای صهیونیستی‌ها یک کابوس بوده و هست و انتفاضه دوم در ماه رمضان رقم خورد.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: تقارن ماه رمضان با عید نوروز بهترین فرصت برای خودسازی است تا خود را از تمام آلودگی ها پاک کنیم و حال خود را به احسن حال تغییر بدهیم.

امام جمعه پردیس بیان داشت:حرمت ماه مبارک رمضان واجب است و مراقبت باشیم تا مبادا به این ماه با بی‌حرمتی، روزه خواری و بی‌حجابی و گناه، خدشه‌ای وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان وظیفه دارند تا امر به معروف و نهی از منکر کنند و مسئولان موظفند مراقبت کنند با حرمت‌شکنان و برخی که به راحتی به دین خداوند متعال دهن‌کجی می‌کنند برخورد جدی و قاطع داشته باشند.

کسب ثروت از راه ربا، سرقت و خیانت، اعمال خیر انسان را نابود می‌کند

امام جمعه شهر قدس در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: یکی از خاصیت‌های تقوا، نگهداری انسان از انجام گناه است و فلسفه روزه موجب می‌شود انسان در مسیر تقوا قرار گیرد. 

حجت الاسلام حمزه محمدی افزود: در انجام اعمال ماه مبارک رمضان باید به سمت بندگی الهی حرکت کنیم و بر وجود، افکار و رفتارهای خود مسلط شویم و با نماز و روزه به عنوان دو منبع پرقدرت نیرو به خود بپردازیم. 

امام جمعه شهر قدس گفت: کسی که از روی فریبکاری دنبال کسب ثروت است و با ربا، سرقت و خیانت درآمد کسب می‌کند، این مال حرام اعمال خیرش را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، فرصت بازنگری در سبک فکری و زندگی است، به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز اشاره کرد و افزود: این روزها و تغییرات آیات الهی است که انسان را متوجه قیامت می‌کند.

 حجت الاسلام حمزه محمدی ادامه گفت: حضرت خدیجه کبری(س) همه اموال خود را در راه اسلام هزینه کرد و بزرگترین تجارت را انجام داد و این حضرت بانوی قدرتمند و الگوی زنان جهان اسلام است.

وی ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی و دست‌اندرکاران انتخابات افزود: رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسید و باید با برادری و رعایت اخلاق به امورات توجه کرد و به تذکرات رهبری توجه داشت و همه باید خود را مخاطب فرمایشات ولی فقیه بدانند و کسی که دم از انقلاب می‌زند نباید دروغگویی و بداخلاقی داشته باشد.  

امام جمعه شهر قدس بیان کرد: به نمایندگان و گروه‌های مختلف سیاسی تذکر می‌دهیم که اخلاق را رعایت کرده و همدیگر را در فضای مجازی تخریب و تضعیف نکنند. 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و باید از دو قطبی‌هایی که در جامعه ایجاد می‌کنند مراقبت کرد و از مسئولان می‌خواهیم از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند و نباید اجازه داد مطالبه‌گری از دولت به روش نادرست انجام شود و باید نسبت به مکر دشمن هوشیار بود. 

امام جمعه شهر قدس تاکید کرد: مردم شهر قدس در حوزه اوقاف، ترافیک و مترو مشکلات بسیاری دارند و نماینده منتخب باید پیگیر خواسته‌های مردم و از مسوولان بالادستی پیگیر اعتبارات و رسیدگی به مسایل باشد.

همزمان با اولین جمعه ماه رمضان راهپیمایی مردم ایلام در حمایت از مردم غزه + تصویر

تورم و گرانی نگران‌کننده است

امام جمعه شهریار نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلی برگزار شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در زندگی در جمع نمازگزاران گفت: طبق آمارهای رسمی دولت انقلابی در عمل به شعار سال موفق بوده که البته باید در رسانه‌ها مستدل و هنرمندانه توضیح داده شود و قانع کننده باشد.

حجت الاسلام حسینی نوری افزود: آنچه در کف جامعه و سر سفره مردم دیده می‌شود، تورم و گرانی نگران کننده و آزاردهنده است و برای قشر ضعیف جامعه فلج کننده شده و مسئولان برای مهار تورم و گرانی باید کار انقلابی و جهادی کنند.

وی ادامه داد: همزمانی نوروز فطرت یعنی ماه رمضان و نوروز طبیعت با شروع فصل بهار که از بزرگترین آموزه‌هاست و اولین و اصلی‌ترین گام و سیر و سلوک و تزکیه نفس است.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه ماه رمضان ماه انس با قرآن مکتوب و انس با قرآن ناطق امام زمان (عج) است، افزود: دشمن بداند مردم پای نظام هستند و سال 1402 در کنار هجمه‌های دشمنان و بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای مخصوصا در امور فرهنگی، در سطح شهرستان برنامه‌های فرهنگی بسیاری انجام شد که جا دارد از همه فعالان فرهنگی بابت کارهای فرهنگی انجام شده تشکر کنیم.

حجت الاسلام حسینی نوری ادامه داد: برگزاری بیش از 50 یادواره شهدا، برگزاری اعتکاف بیش از 5 هزار نفری که از این تعداد 2300 نفر دانش آموز بودند، برگزاری جشن تکلیف، جشن روزه اولی‌ها و جشن رای اولی‌ها از جمله برنامه‌های ارزشمند این سال بود.

وی ضمن قدردانی از مردم برای شرکت پای صندوق‌های رأی گفت: تشکیل ستاد انتخاباتی جهاد تبیین، برگزاری اولین یادواره شهدای روحانی و ملبس شدن 24 روحانی مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام، جشن با شکوه بزرگ نیمه شعبان و اعزام دانش آموزان به راهیان نور از دیگر برنامه‌های فرهنگی بود که که با همراهی مردم در این سال انجام شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار