آغاز ماراتون تولید و مصرف گاز/ صرفه جویی کنید

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با شروع فصل سرما دغدغه تامین گاز کشور به وجود می‌آید؛ برای این موضوع مهم به دستور معاون وزیر در امور گاز کمیته ای تشکیل شده که در گازرسانی به مشترکان وقفه ای ایجاد نشود، البته برای موضوع نیازمند همراهی جدی مشترکان هستیم.

محمد عسگری با اشاره به آغاز به‌کار کمیته سوخت شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: هدف این کمیته برنامه ریزی برای تامین گاز پایدار مشترکان در فصل سرماست شرایط تامین گاز در زمستان هیچ زمانی مطلوب نبوده اما برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی‌های لازم صورت گرفته که بتوانیم بدون ایجاد مشکل از فصل سرما عبور کنیم لذا با توجه به اینکه اولویت شرکت گاز این بوده که سوخت‌رسانی بدون وقفه صورت بگیرد، این کمیته تشکیل شده است تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

به گفته وی، در این بین از تمام مردم نیز تقاضا داریم که نسبت به مصرف گاز دقت بیشتری داشته باشند و دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۲ درجه را رعایت کنند، بی شک گذر از فصل سرما با تامین گاز پایدار بدون همراهی مردم تحقق نمی یابد بنابراین تقاضا داریم مشترکان نسبت به این مهم هوشیار باشند.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به لزوم مدیریت مصرف توسط مشترکان، اظهار کرد: برای این منظور در بخش‌های مختلف به فرهنگ‌سازی اقدام کردیم، همین موضوع نیز موجب شده طی سال‌های اخیر توجه مشترکان به این مساله بیشتر شود و اکنون شاهد افزایش مدیریت مصرف در میان مشترکان هستیم اما باز هم تقاضا داریم که موضوع مدیریت مصرف در دستور کار همه مشترکان باشد.

عسگری با اشاره به میزان مصرف گاز در سال گذشته، گفت: سال قبل در بخش خانگی و تجاری میزان مصرف به ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز هم رسید و امیدواریم امسال با مدیریت مصرف دیگر این عدد را شاهد نباشیم.

به گفته وی تمام تمهیدات را برای مدیریت مصرف درنظر گرفته ایم تا مشکلی ایجاد نشود؛ هر سال در فصل سرما شرایط تامین سخت است که امیدواریم با همراهی مردم امسال اوضاع بهتری را تجربه کنیم. باید توجه داشت هرچه مصرف در بخش خانگی و تجاری کاهش یابد، منافع آن عائد بخش صنعت و تولید کشور و درنهایت مردم می شود، مشترکان می‌توانند با راهکارهای ساده هم به اقتصاده خانواده و هم به اقتصاد کشور کمک کنند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار