80 درصد محصولات پتروشیمی کشور از استان بوشهر صادر شد

ارزش صادرات محصولات پتروشیمی در 7 ماهه امسال به 10 میلیارد و 800 میلیون دلار است که بیش از 80 درصد آن به میزان 8.2 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از محورهای توسعه و سیاست‌های دولت سیزدهم صادرات غیرنفتی است که در این راستا محصولات پتروشیمی جایگاه ویژه دارند.

محصولات صنایع پتروشیمی، در عرصه صادرات ظرفیت‌های مهمی دارد که به گفته استاندار بوشهر 50 درصد از تولید محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

سالانه بیش از 30 میلیون تن محصول پتروشیمی در استان بوشهر تولید می‌شود

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه سالانه بیش از 30 میلیون تن محصول پتروشیمی در استان بوشهر تولید می‌شود اظهار داشت: محصولات پتروشیمی مهم‌ترین صادرات استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی در 21 مجتمع استان بوشهر تولید می شود تصریح کرد: این درحالی ست که 19 مجتمع پتروشیمی دیگر در استان بوشهر در حال ساخت است که با تکمیل و افتتاح آنها میزان سهم استان بوشهر در تولید محصولات پتروشیمی در ایران به 55 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 30 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی

آمارها نشان می‌دهد در 7 ماه امسال صادرات محصولات پتروشیمی در کشور بیش از 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که استان بوشهر در این عرصه سهم مهمی ایفا می‌کند.

ارزش صادرات محصولات پتروشیمی در 7 ماهه امسال به 10.8 میلیارد دلار اعلام شده که سهم استان بوشهر از این میزان بیش از 80 درصد است.

به گفته مدیرکل گمرک بوشهر در 7 ماه امسال بیش از 14.7 میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شده است.

علی سلیمانی خاطر نشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: ارزش محصولات پتروشیمی صادر شده از استان بوشهر 8.2 میلیارد دلار است که نسبت به مدت 7 ماه سال قبل 57 درصد افزایش یافته است.

وی نقش پارس جنوبی در صادرات محموله‌ها را مهم دانست و بیان کرد: میزان صادرات از گمرک منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی از نظر وزنی 84 و ارزشی 92 درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

صادرات 1.3 میلیارد دلاری از پتروشیمی پردیس

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس هم صادرات 1.3 میلیارد دلاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 1.3 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی پردیس به بازار‌های هدف، صادر و 400 میلیون دلار نیز از محصولات این شرکت در بازار داخلی عرضه شده است.

غلامرضا جمشیدی تمرکز بر توسعه بازار و برند شدن تولیدات پتروشیمی پردیس در بازار‌های صادراتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تمرکز بر توسعه بازار و صادرات مناسب به اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی سبب مطرح شدن برند اوره پتروشیمی پردیس در بازار‌های صادراتی شده است.

وی بیان کرد: چند پروژه توسعه‌ای در دست اجرا است که موجب متمایز کردن اوره تولیدی پردیس در جهان می‌شود.

وی دسترسی به آب‌های آزاد، استقرار در عسلویه، در اختیار داشتن اسکله و تخلیه در کشتی به صورت فله را از جمله مزیت‌های تولید در پتروشیمی پردیس دانست و خاطر نشان کرد: پروژه همت ظرفیت تولید در پتروشیمی پردیس را یک میلیون تن افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در مورد نرخ دلار نیمایی و بازگشت ارز حاصل از صادرات تصریح کرد: 100 درصد ارز حاصل از صادرات واحد پتروشیمی پردیس به کشور برگشته است، زیرساخت‌های خوبی نیز برای گرفتن ارز ایجاد شده و تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار