25 هکتار کشت جدید گلخانه‌ای در همدان عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: براساس تعهدات ایجاد شده تا پایان امسال 25 هکتار کشت گلخانه ای به این استان افزوده می‌شود.
- اخبار استانها -

رضا بهراملو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: مصرف آب در کشت گلخانه‌ای 90 درصد صرفه جویی می‌شود برای همین علت توسعه این بخش یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با کم آبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور تسهیلات خوبی در توسعه گلخانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص یافت، عنوان کرد:در حال حاضر 2 هزار و 400 نفر در گلخانه ها مشغول به کار هستند اما این میزان کافی نیست و در تلاش هستیم تا ظرفیت بیشتری را در شهرستان‌های استان برای توسعه گلخانه‌ای فراهم کنیم.

بهراملو گفت: صادرات محصولات گلخانه ‌ای، یک بازار بزرگ و رو به رشد در تمام جهان است که استان همدان به دلیل پتانسیل خوبی که در این زمینه دارد می‌تواند صادرات خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تاکید کرد: مروری بر بازار صادرات محصولات گلخانه ‌ای در سال 2021 نشان داده است که این صنعت به شدت در حال رشد است و تا سال 2026 یکی از پررونق‌ترین بازارهای جهانی خواهد بود.

بهراملو با بیان اینکه امنیت غذایی و کیفیت بالای محصولات کشاورزی این روزها اهمیت ویژه ای دارد، بیان کرد: فناوری‌ های کشت گلخانه ‌ای می ‌تواند محصولات غذایی با کیفیت بالا را در تمام طول سال فراهم کند.

کشت گلخانه‌ای همدان توسعه یابد؛ کم آبی استان کنترل می‌شود/ هرکیلو محصول گلخانه‌ای 400 لیتر صرفه‌جویی آبی دارد

وی افزود: روش های صحیح آبیاری محصولات گلخانه ‌ای، کوددهی مناسب، به کارگیری مواد ارگانیک و نیروی کار متخصص، همه در صنعت گلخانه اهمیت دارند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار