10 هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: 10 هزار بیمار خاص در این استان تحت پوشش و مشمول حمایت‌های بیمه سلامت هستند.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت، نورالدین رحیمی روز چهارشنبه گفت: بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر در سال جاری از 70 هزار میلیارد ریال به 90 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: 10 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی 61 هزار مرتبه بوده است، یادآور شد: بیش از 530 میلیارد ریال بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه 107 بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق است، گفت: یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته فقط چهار بیماری، تالاسمی، دیالیز، ام اس و بیماری خاص حمایت می‌شدند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه در این دولت 27 بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده است، افزود: بر این اساس وقتی بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کند هزینه درمان رایگان بوده و در بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز حمایت‌های 100 درصدی در رابطه با این بیماران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به دنبال ارتقای خدمات برای افراد تحت پوشش است به طوری که در استان 450مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار