«ابوالفارس» آماده برگزاری مناقصات انتخاب پیمانکاران شد

خروج خصوصی‌ترین پالایشگاه ایران از بن‌بست

پالایشگاه نفت 50 هزار بشکه‌ای «ابوالفارس»، خصوصی‌ترین طرح پالایشگاه‌سازی ایران در یکی از محروم‌ترین شهرهای کشور «رامهرمز»، آماده برگزاری مناقصات انتخاب پیمانکاران «ای.پی.سی» و «مدیریت پروژه» شده است.

به گزارش ایران‌اکونا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروپالایشگاه نفت بین‌المللی ابوالفارس، کارگاه پالایشگاه «ابوالفارس» که در دوسال گذشته ده‌ها بار مورد حملات مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته است درحالی از بن بست توسعه خارج می‌شود که بدون اغراق شکیبایی «مهدی حبیبی خراسانی» مدیرعامل این پالایشگاه در برابر حملات مسلحانه از یک سو و ارائه مسئولیت‌های اجتماعی به جامعه محلی از طرف دیگر منجر به اعتماد دو چندان مردم «رامهرمز» به اجرای این طرح پالایشگاهی شده است.

برگزاری به موقع مناقصات انتخاب پیمانکاران با توجه به وجود منابع مالی از سوی سرمایه‌گذاران احتمال احداث 36 ماهه این پروژه را قوت بخشیده است. 

گفتنی است، شرکت پتروپالایشگاه نفت بین‌المللی ابوالفارس در سال 1399 به منظور احداث یک پالایشگاه با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز در استان خوزستان تاسیس گردید. در ابتدای راه‌اندازی، هدف از تاسیس این شرکت طراحی و ساخت پتروپالایشگاهی مدرن با رویکرد تولید 15 تا 30 درصد محصولات پتروشیمی عنوان شده بود.

 شایان ذکر است که بخش ابوالفارس با حدود ۱۶۸ حلقه چاه نفت یکی از نفت خیز ترین بخش های کشور است که به دلیل دارا بودن نفت سبک این منطقه، برای فرآورده های تولیدی پایین دستی پتروشیمی بسیار مناسب است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار