تشکیل 340 هزار پرونده تخلف گران‌فروشی در سال گذشته/بخش‌های کلان اقتصاد پاسخگوی گرانی باشند

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان اینکه بخشی از آنچه که مردم از آن به عنوان گران فروشی یاد می‌کنند مربوط به گرانی و کوچک شدن سفره مردم است، گفت: سازمان حمایت با گران‌فروشی مبارزه می‌کند اما در مورد گرانی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

 سید جواد احمدی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای مبارزه و مقابله با گرانفروشی از ظرفیت 2  هزار و پانصد بازرس این سازمان در سطح  کل کشور بهره می‌گیرد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با اشاره به وجود 4 میلیون واحد صنفی، صنعتی و تولیدی در سطح کشور، بیان داشت: با توجه به تعداد محدود بازرسین صنفی در سطح کشور برای جلوگیری از مباحث مربوط به گرانفروشی عملکرد سازمان حمایت شکایت محور است.

احمدی اظهار داشت: عملکرد این سازمان به این صورت است که در صورت اعلام گزارش گرانفروشی توسط مردم  و ثبت شکایت در سامانه یا تلفن 124، بلافاصله موضوع در کوتاه ترین زمان توسط بازرسین سازمان پیگیری و رسیدگی می‌شود و نتیجه بازرسی نیز به فرد  شاکی و به عبارتی گزارش دهنده  اطلاع داده می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این موضوع بازرسی‌‌های دوره‌ای توسط سازمان نیز انجام می‌شود،‌گفت: در سال گذشته در مجموع 4 میلیون بازرسی در سطح بنگاه‌های کشور توسط همین تعداد بازرس انجام شد. 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اظهار داشت: در نتیجه این بازرسی‌ها 340 هزار پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل و این پرونده‌ها به سازمان تعزیرات منتقل شده است.

احمدی با بیان اینکه برخورد با تخلفات گرانفروشی و سایر تخلفات به صورت قانونی در حوزه تعزیرات انجام می‌شود، بیان داشت: لذا هر نوع گرانفروشی که به دنبال شکایت مردمی یا در بازرسی‌ها توسط بازرسان سازمان حمایت و وزارت صنعت محرز شود،  گزارش آن به تعزیرات ارسال و در آنجا با متخلفین مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آنچه که ممکن است مردم از آن با عنوان گران‌فروشی یاد کنند مربوط به کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره‌های مردم و به عبارتی همان گرانی  است، گفت:  این  موضوع مربوط به بخش‌های کلان اقتصادی جامعه است و متولی مربوطه نیز باید در باره آن به مردم توضیح دهد.

احمدی اظهار داشت: مردم می‌توانند گزارشات خود از گرانفروشی را به تلفن یا سامانه 124  اطلاع دهند و ما نیز به عنوان متولی بخش آن را پیگیری خواهیم کرد ضمن اینکه امکان اعلام نظر مردم در مورد کیفیت اقدام کار سازمان حمایت و رسیدگی به شکایات آنها نیز در  این سامانه فراهم است./فارس

انتهای پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار