صادرات آبزیان ایران به 60 کشور

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال گذشته بیش از 627 هزار تن آبزیان در کشور تولید شد که از این مقدار، 237 هزار تن ماهی سردآبی است.
- اخبار استانها -

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسن اختیارزاده امروز در سومین کنگره بین‌المللی مدیریت بهداشتی و بیماری‌های آبزیان، اظهار داشت: رشد صنعت آبزی پروری در جهان 4.5 درصد و در کشور 7 درصد است.

وی با اشاره به اینکه از سال 87 تاکنون صادرات آبزیان در سازمان دامپزشکی ایران به بازارهای اتحادیه اروپا شروع شده است، بیان کرد: رعایت استانداردها در صنعت آبزی پروری و آبزیان باعث شده است توان صادراتی کشور در این زمینه رشد داشته باشد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 627 هزار تن آبزیان در کشور تولید شد، مطرح کرد: ایران با تولید 237 هزار تن تولید ماهی سردآبی، رتبه اول جهان را در تولید ماهیان سردآبی در آب شیرین دارد.

اختیارزاده  با بیان اینکه بیماری‌های آبزیان و خوراک آبزیان از مشکلات صنعت آبزی‌پروری است، ادامه داد: سالانه یک چهارم از تولید آبزیان جهان به دلیل بیماری و مدیریت نامناسب به ضایعات تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات آبزیان ایران به 60 کشور مختلف علاوه بر چین و اتحادیه اروپا و اوراسیاست، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت آبزی پروری در کشور نیازمند استفاده از راهبردهای جدید دنیا و بهره‌وری مناسب است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار