دلایل تاخیر در واریز سود سهام عدالت اعلام شد

بخش دوم سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ در حالی با تاخیر مواجه شده است که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه برخی شرکت ها و مشکل در واریز سود برای چند شرکت را دلیل این تاخیر عنوان کرده است.    

سود سهام عدالت سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ طی یک مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد اما سود سال ۱۳۹۸ سرنوشت دیگری داشت و قرار شد طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود.

 

در این راستا مرحله نخست سود در ۲۸ اسفند سال گذشته واریز شد و مشمولان ۵۰ درصد سود سهام خود را دریافت کردند. پس از آن وعده های مختلفی برای واریز بخش دوم سود از سوی مسوولان مختلف داده‌ شد.

 

در ابتدا قرار بود سود در اواخر فروردین ماه واریز شوداما این اتفاق نیفتد و مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد که نام شرکت‌های که سود را به حساب این شرکت واریز نکرده اند اعلام خواهد شد.

 

البته این اتفاق از اواسط اردیبهشت که این اظهارات از سوی حسین فهیمی اعلام شده بود رخ نداد و در نهایت وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که بخش دوم سود تا قبل از عید قربان یعنی ۳۰ تیر ماه به حساب مشمولان واریز می شود.

 

پس از این وعده وزیر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دوباره اعلام کرد که اگر شرکت‌ها تا پایان هفته جاری سود را واریز نکنند نام آنها اعلام خواهد شد.

 

البته محمدعلی دهقان دهنوی پس از اظهارنظر مذکور در جدیدترین صحبت‌های خود در مورد سود سهام عدالت گفته است که این سود تا چند روز آینده پرداخت می شود.

 

وی در مورد دلایل تاخیر در واریز سود سهام عدالت توضیح داد که بخش کوچکی از این سود به دلیل این که شرکت‌های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند به نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت کنند بنابراین اجازه دادیم تا سود در افزایش سرمایه مصرف شود.

 

به گفته دهقان دهنوی، چند شرکت هم در پرداخت سود با مشکل روبرو بودند که آخرین اخطارها به آنها داده شده است؛ بنابراین اگر این شرکت ها سود را واریز کند دومین مرحله از واریز سود به صورت کامل پرداخت می شود در غیر این صورت آن بخش از سود که واریز شده است، پرداخت خواهد شد.

 

وی همچنین وعده داده است که با شرکت‌های که سود مدنظر را در موعد مقرر واریز نکرده اند طبق ضوابط سازمان بورس برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار