باز شدن سوئیفت برای بانک‌های ایرانی/ آرامش بازار با آزادسازی منابع ارزی تداوم خواهد داشت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، سوئیفت بانک‌های ایرانی برای انتقال این منابع باز خواهد شد و باید تلاش کنیم تا سوئیفت برای بانک‌های ما باز بماند.
- اخبار اقتصادی -

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: طبق اخبار منتشر شده 6 میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی تا چند روز آینده به حساب‌های تعیین شده بانک‌های ایرانی در بانک‌های قطر واریز خواهد شد. 

وی افزود: برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و واریز این دارایی‌ها به حساب‌های تعیین شده در بانک‌های قطری سوئیفت بانک‌های ایرانی باز خواهد شد و باید تلاش کنیم تا سوئیفت برای ارتباط بانک‌های ایرانی با بانک‌های جهانی باز بماند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اظهار داشت: یکی از تاثیرات مهم آزادسازی این دارایی‌ها ایجاد آرامش بیش از پیش در بازار ارز است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: چند ماه است که بازار ارز بدون التهاب به کار خود ادامه می‌دهد و ما حتی شاهد کاهش قیمت دلار در بازار آزاد در این چند ماه بوده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: با آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران شاهد کنترل بیشتر قیمت دلار در بازار خواهیم بود؛ چرا که با آزادسازی این دارایی‌ها تعادل بیشتری در عرضه و تقاضای دلار در بازار ایجاد خواهد شد.

نماینده خانه ملت در پایان افزود: قطعاً با آزادسازی این دارایی‌ها و همچنین در ادامه کار با رونق تولید و ثبات بازار، شاهد تاثیرات مثبت و بلندمدت این اتفاق بر اقتصاد کشور و آرامش در فضای بازار ارز خواهیم بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار