دردسر یک اپلیکیشن برای خریداران سهام دولتی

در پی مشکل ایجادشده در پرداخت بهای سهام دولتی برای متقاضیان و اضافه‌برداشت از حساب برخی از آن‌ها،‌ کسانی که از طریق بانک و کارگزاری برای خرید اقدام کرده‌ بودند و با مشکل اضافه‌برداشت مواجه شدند، به بانک و کارگزاری‌شان مراجعه کرده و مبلغ اضافه‌برداشت را پس گرفته‌اند. اما تکلیف کسانی که از طریق اپلیکیشن "آپ" سهام دولتی خریده‌اند، همچنان نامشخص است و نمی‌دانند برای بازگشت پول‌شان چه بکنند!                                

به گزارش ایران‌اکونا، در اولین صندوقی که حامل سهم دولت از سه بانک ملت، صادرات و تجارت و دو بیمه البرز و اتکایی امین بود، متقاضیان خرید این نوع سهام می‌توانستند از راه‌های مختلفی چون بانک، کارگزاری و یا اپلیکشین‌های پرداخت بانکی، نسبت به خرید اقدام کنند.

 

پس از پایان پذیره‌نویسی و ثبت اطلاعات خرید اولین صندوق ETF، برخی از مردم طی تماس‌هایی با ایسنا، از اضافه‌برداشت در خرید سهام دولتی گلایه کردند که معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این گلایه‌ها توضیح داد که این پول نزد صندوق نیست و به بانک‌ها برگشته است؛ لذا کسانی که از طریق بانک برای خرید سهام دولتی اقدام کرده‌اند و اضافه برداشت داشته‌اند، به بانک خود مراجعه کنند و درخواست برگشت آن را بدهند.

 

همچنین طبق گفته معمارنژاد، افرادی که از طریق کارگزاری‌ سهام دولتی خریده‌اند و با این مشکل روبه‌رو هستند هم به کارگزاری خود مراجعه کنند.

 

در بین برخی از خریداران سهام دولتی هم هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و این‌که مراجعه حضوری به بانک‌ها کمتر شود، شرایطی برای آن‌ها فراهم شده بود تا متقاضیان این سهم بتوانند از طریق اپلیکیشن پرداخت "آپ" اقدام به خرید کنند که آن‌ها هم مانند سایر خریداران با مشکل اضافه‌برداشت مواجه شدند.

 

پس از طرح این موضوع، پیگیری‌های ایسنا از معاونت امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد بی‌پاسخ ماند و همچنان تکلیف پول اضافه‌برداشت مردمی که از این طریق سهام دولتی خریده‌اند، مشخص نیست.

 

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار