ایران به دنبال جذب سرمایه خارجی پس از دوران ترامپ

ماه آینده کنفرانسی با هدف جذب سرمایه گذاران اروپایی که می خواهند در صورت لغو مجدد تحریم های آمریکا از بازارهای ایران بهره مند شوند، برگزار خواهد شد. 

به گزارش ایران‌اکونا به نقل از بلوبرگ، ماه آینده کنفرانسی با هدف جذب سرمایه گذاران اروپایی که می خواهند در صورت لغو مجدد تحریم های آمریکا از بازارهای ایران بهره مند شوند، برگزار خواهد شد.

بر اساس بیانیه ای که برگزارکنندگان این کنفرانس منتشر کرند، مجمع تجارت اروپا و ایران که توسط اتحادیه اروپا حمایت مالی می‌شود، از 14 تا 16 دسامبر برگزار می شود و اولین نشست در طی دو سال اخیر است.

بر اساس این گزارش، کنفرانس های بین المللی درباره اقتصاد، تجارت و بخش های بانکی ایران پس از توافق هسته ای سال 2015 بین ایران، ایالات متحده، اتحادیه اروپا ، روسیه و چین افزایش یافته بود، اما پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2018 از این توافق خارج شد و تحریم های فلج کننده ای علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، این گونه نشست ها عملا ناپدید شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا متعهد شده است که این کشور را به توافق هسته ای ایران یعنی توافقنامه ای که دولت اوباما در زمان معاونت بایدن اجرا کرده بود،‌ بازگرداند.


وی اعلام کرد که در ازای اقدام مشابه آمریکا و لغو تحریم ها، می خواهد ایران به پیروی کامل از این توافقنامه برگردد.

این کنفرانس سرمایه گذاری در حال حاضر توسط مرکز تجارت بین المللی سازمان ملل متحد، آژانسی که مشترکاً تحت مدیریت سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی می باشد و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار