۱۱ برابر شدن تعداد مشترکان برق در طول ۴۲ سال

در حالی که در پایان سال ۱۳۵۷ تنها ۳ میلیون و ۳۹۹ هزار مشترک برقی در کشور وجود داشت، این تعداد در سال جاری به بیش از ۳۷ میلیون و ۵۱۲ هزار مشترک افزایش یافته است.

بررسی آمارهای صنعت برق در مقایسه با شاخص‌های ابتدای انقلاب اسلامی، بیانگر ۱۱ برابر شدن تعداد مشترکان برق کشور است. این آمار همچنین بیانگر آن است که هم اکنون مشترکان تهران به تنهایی از آمار کل مشترکان برق کشور در ابتدای انقلاب بیشتر است.     

بررسی آمارهای صنعت برق و مقایسه آن با شاخص‌های ابتدای انقلاب اسلامی، بیانگر رشد ۱۱ برابری تعداد مشترکان برق کشور است. 

بر همین اساس، آمار مشترکان صنعت برق به طور میانگین در هر چهار سال یک بار نسبت به ابتدای انقلاب، شاهد رشد چشمگیری بوده است. مقایسه این آمار با تعداد جمعیت کل کشور نیز بیانگر آن است که با وجود افزایش حدود ۲.۵ برابری کل جمعیت کشور از ابتدای انقلاب تاکنون، اما مشترکان صنعت برق کشور ۱۱ برابر شده‌اند.

 

طبق اعلام وزارت نیرو، همچنین در حال حاضر تعداد مشترکان تهران با حدود ۴.۵ میلیون مشترک، از کل آمار مشترکان برق در ابتدای انقلاب اسلامی بیشتر است.

 

خاطرنشان می‌سازد، تعداد مشترکان صنعت برق به ترتیب در ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۳ میلیون و ۳۹۹ هزار مشترک بود که این تعداد در پایان سال ۹۲ به ۳۰ میلیون و ۲۸۷ هزار و در پایان دی ماه به ۳۷ میلیون و ۵۱۲ هزار مشترک رسیده است.

 

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار