نه به سخندانی آری به عمل

 امین خسروی فعال حوزه مدیریت شهری به واکاوی رفتار اهالی پایتخت در رابطه با انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر تهران پرداخته است.

پایتخت‌نشینان کارنامه را به شعار ترجیح دادند. مردم تهران برای بازگشت به خاطرات خوب گذشته و برای تحقق شعار دوباره تهران، دوباره زندگی به لیست تهران سربلند رای داده و تمامی ۲۱ نفر این لیست را به شورای ششم فرستادند. 

انتخابات شورای شهر و حواشی آن پایان یافت و نکات پند آموز آن قابل تامل و بررسی است. آقای عبدالناصر همتی کاندیدای محترم ریاست‌جمهوری در شهر تهران بدون حمایت بخش بزرگی از اصلاح‌طلبان دویست‌هزار رای داشته است.

 این در حالیست نفر اول لیست شورای شهر اصلاح‌طلبان با نام “جمهور” که مورد حمایت همه احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب بوده توانست تنها ۳۶۰۰۰ رای به خود اختصاص دهد.

 بررسی این آمار نشان می‌دهد مردم تهران از شعار زدگی، سیاسی‌کاری، بی عملی و غافل‌گیری در شرایط بحران و… در دوره شورای شهر پنجم و شهرداری اصلاح‌طلب به تنگ آمده بودند. استقبال بی‌نظیر مردم از لیست “تهران سربلند” در این شرایط نابسامان اقتصادی و نا امیدی نسبت به بهبود اوضاع شهر، حیرت‌آور است و البته این امر مسئولیت منتخبین ملت را بیشتر می‌کند. 

مردم تهران از مدیران شهری انتظار خدمت و پاسخگویی دارند و سیاست‌زدگی در نهاد تخصصی مدیریت شهری را آفت می‌دانند و به حواشی متعدد به وجود آمده در دوره شورای پنجم، معترض بودند و صدای اعتراض خود را با رای معنادار پای صندوق، نشان دادند و در کنار انتخاب حضرت آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور، تمامی ۲۱ کاندیدای لیست “تهران سربلند” را به خیابان بهشت فرستادند.

 طی چهار سال گذشته، شورای پنجم نشان داد که توانایی جلب اعتماد سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه برای اجرای عملیات‌های مختلف شهری نداشت و با توقف پروژه‌های عمرانی شهری، خدمات اجتماعی، مترو و زیباسازی معابر شهری، اماکن ورزشی، تفریحی و مذهبی و توقف عملیات احداث فضای سبز و … لطمات جبران‌ناپذیری به اعتماد مردم نسبت به نهاد شورای شهر و شهرداری وارد ساخت.

 بر این اساس از منتخبین مردم در شورای ششم به عنوان یک شورای انقلابی انتظار می‌رود در اولین آزمون خود برای انتخاب شهردار تهران، طبق بیانات مقام معظم رهبری، یک جوان مومن، انقلابیِ متعهد، متخصص و جهادی را برگزیند تا ضمن بازسازی اعتماد مردم، تهران را در تمام شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، تفریحی و عمرانی به جایگاه اصلی خود و مردم را به خاطرات خوب گذشته بازگردانند./

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار