نزدیک به ۲۰۰ بانک آمریکایی در معرض سقوط هستند

اقتصاددانان آمریکا هشدار دادند قریب به ۲۰۰ بانک آمریکایی در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند.

به گزارش ایران اکونا به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اقتصاددانان نسبت به گسترش دامنه بحران بانکی در آمریکا و ورشکستگی بانک‌های بیشتر در این کشور هشدار دادند.

بررسی گروهی از اقتصاددانان نشان می‌دهد که دست کم ۱۸۶ بانک آمریکایی در معرض خطر سقوط مشابه بانک سیلیکون قرار دارند.

این گروه از اقتصاددانان آمریکا با استناد به محاسباتی که حاکی از کاهش تازه در ارزش دارایی‌های بانکی در آمریکا است، اعلام کردند که همه این ۱۸۶ بانک آمریکا با چالش‌های مشابهی روبرو خواهند شد.

تیم تحقیقاتی اقتصاددانان آمریکا متشکل از «اریکا زووی جیانگ» از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، «گرگور ماتوس» از دانشکده مدیریت کلوگ دانشگاه نورث وسترن، «توماس پیسکورسکی» از دانشکده بازرگانی کلمبیا، و «آمیت سرو» از دانشگاه استنفورد بودند.

این اقتصاددانان نسبت به افزایش سطح آسیب پذیری سیستم بانکی آمریکا هشدار دادند.

پیش از این دومین بانک ایالات متحده به دلیل آنچه که قانونگذاران آن را ریسک سیستمیک می‌نامند، تعطیلی خود تا زمان نامعلوم را اعلام کرد و بسته شد. این بانک در واقع دومین بانکی است که در کمتر از یک هفته گذشته ورشکستگی و تعطیلی خود را در آمریکا اعلام می‌کند.

پیشتر نیز بانک «سیلیکون ولی»، پس از آنکه سپرده گذاران به یکباره وجوه خود را برداشت کردند، مجبور به تعطیلی شد و روز دوشنبه اعلام شد که «سیگنچربانک» مستقر در نیویورک نیز مجبور به بستن درهای خود شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار