عدم تصویب یک قانون/ تیر خلاص بر پیکره صنعت کشور

 مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران بیان کرد: مجلس در چند روز اخیر قانون اختصاص یک درصد از سهم ارزش افزوده برای تکمیل زیرساخت، بهسازی و نوسازی زیرساخت را تصویب نکرد، در حالی که امید بود با تصویب این قانون بخش عمده ای از نواقص زیرساخت شهرک ها رفع شود.    

 

مهندس صابر پرنیان مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران در برنامه «صبح و گفتگو» پیرامون وضعیت صنایع کوچک ضمن اشاره به صنایع کوچک بیش از ۹۳ درصد گفت: این صنایع به دلیل انعطاف پذیری بالا، بومی بودن و متکی بودن به سرمایه های مردم توانستند جلوی تحریم را بگیرند و در شرایط کرونایی در خدمت مردم باشند.
 

پرنیان ضمن ابراز تأسف از ضعف و مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی که عمده صنایع کوچک را دارد تصریح کرد: مجلس در چند روز اخیر قانون اختصاص یک درصد از سهم ارزش افزوده برای تکمیل زیرساخت، بهسازی و نوسازی زیرساخت را تصویب نکرد در حالی که امید بود با تصویب این قانون بخش عمده ای از نواقص زیرساخت شهرک ها رفع شود و مانند تیر خلاصی بر پیکره صنعت کشور بود.

 

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران ضمن تأکید بر توجه به صنایع کوچک تشریح کرد: بیش از یک میلیون نفر در شهرک های صنعتی، به صورت مستقیم اشتغال دارند و حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و ۴۰ هزار طرح سرمایه گذاری که ۱ میلیون شغل دیگر ایجاد خواهد کرد، نیازمند حمایت دولت هستند.

 

پرنیان چالش مهم صنایع کوچک را تأمین زیرساخت مورد نیاز دانست و افزود: در صنایع کوچک، توانایی های زیادی وجود دارد و در دوران تحریم و کرونا شاهد بودیم در قفسه های فروشگاه های کشور، کمبود هیچ کالایی احساس نشد.

 

وی ضمن اشاره به ضعف در اجرای شعار سال برای صنایع خُرد خاطرنشان کرد: نگاه به صنعت کشور، نگاه درستی نیست و نیازمند نگاه منطبق بر واقعیات هستیم.
 
 این مدیرعامل ضمن اشاره به نگاه های جزیزه ای به صنایع کوچک تصریح کرد: اگر به صنایع و تولید کشور که نیازمند حمایت هستند، نگاه حاکمیتی و جامع نداشته باشیم مشکلات حل نخواهد شد و در نهایت سفره معیشتی مردم آسیب خواهد دید.

 

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار