ارزان‌فروشی بلیت هواپیما جریمه ندارد

در شرایطی که برخی رسانه‌ها به نقل از مسئولان سازمان هواپیمایی، پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما را تخلف اعلام کرده‌اند، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: هیچ ایرلاینی برای پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما جریمه نخواهد شد و در این زمینه حافظ حقوق عامه مردم هستیم.

 روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند که اگر قیمت بلیت هواپیما پایین‌ بیاید و این کاهش قیمت موجب زیان ایرلاین‌ها شود با شرکت هواپیمایی مورد نظر که تخلف مرتکب شده، برخورد خواهد شد. انتشار این خبر سبب شد تا موجی از انتقادات را متوجه این دستگاه حاکمیتی کند که به جای مفاظت از حقوق مردم، حافظ منافع ایرلاین‌هاست.

این خبرها در حالی منتشر شد که ابوالقاسم جلالی  -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی و متولی در صنعت هوانوردی، حافظ حقوق عامه مردم است و در همین راستا هیچ مخالفتی با پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما نخواهد داشت.

وی افزود: در پروازهای داخلی هیچ کف نرخی برای عرضه بلیت هواپیما تعریف نشده است تا از سویی مردم بتوانند در زمانی که ایرلاین‌ها با کمبود مسافر مواجه هستند با نرخ بهتری بلیت تهیه کنند و از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیز در برخی از پروازهای خود که برای مسیر برگشت‌شان مجبورند با مسافر کمی پرواز کنند، قیمت‌ها را به حداقل رسانده تا مسافر بیشتری جذب کنند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهارکرد: هیچ شرکت هواپیمایی بابت پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما جریمه نخواهد شد چرا که این مسئله جرم محسوب نمی‌شود و اساسا به همین دلیل کف نرخی برای پروازهای داخلی تعریف نشده تا ایرلاین‌ها بتوانند ضمن رقابت با یکدیگر در قالب نرخنامه مصوب، در پروازهایی که مسافر کمی دارند، با پایین آوردن نرخ، بلیت بیشتری بفروشند.

جلالی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی نه تنها حفاظت از حقوق مردم را اولویت خود می‌داند بلکه از سوی دیگر باید بتواند ناوگان فعال را در صنعت هوانوردی سرپا نگه دارد و به همین سبب به دنبال توسعه این صنعت نیز خواهد بود.

انتهای پیام



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار